Nem dőlhetünk hátra - Újabb turisztikai fejlesztések

2016.02.02/Újabb fejlesztési lehetőségek előtt a helyi turisztikai egyesület. Az uniós forrásból marketingre, brand építésre és az aktív turizmus hangsúlyozására költenének. Füred azonban már így is divatos hely, a legkedveltebb hazai nyaralóhelyek egyike. Hogyan tovább - kérdeztük a turisztikai egyesület elnökétől.


A Balatonfüredi Turisztikai Egyesület szinte elsőként alakult meg az országban, az elmúlt tíz év alatt, elsősorban az úgynevezett turisztikai desztinációs menedzsment pályázati forrásai révén, több fejlesztést is megvalósított a városban. A mintegy kétszáz tagot felölelő szervezet most újabb, jelentős pályázatra készül.
Vászolyiné Dobrosi Ágnessel
, az egyesület elnökével beszélgettünk.

- Az önkormányzat egyre több feladatban számít az egyesületre vagy kéri a segítségünket. Az elmúlt években egyértelműen nőtt a helyi turisztikai egyesület legitimitása. Évek óta azt valljuk, hogy alulról kell építkezni, az a célunk, hogy minden füredi vállalkozó csatlakozzon hozzánk, hiszen együtt, kereskedelmi és magánszállásadók, borászok, vendéglátósok és a szabadidős tevékenységeket szolgáltatók hatékonyabban tudjuk érvényesíteni érdekeinket. Tagjainknak kedvezményes megjelenési és hirdetési lehetőségeket adunk, helyet kapnak kiadványainkban, és nem utolsó sorban a tagsággal egyeztetve alakítjuk ki a fejlesztési elképzeléseinket.

- Balatonfüred a legnépszerűbb turisztikai célpontok egyike, a belföldi és külföldi vendégek körében is egyaránt népszerű. Évek óta látványosan nő a városi turizmus, sőt sikk lett a város. Hogyan tovább?

- A tavalyi év egyértelműen megmutatta, érdemes dolgozni a turizmusért. Bár Balatonfüred önmagában is vonzó hely, főleg a negyven év feletti korosztály előszeretettel jön nyaralni a városba, azért látszik, hogy az átgondolt fejlesztések, a turisztikai szolgáltatások bővítése, a programkínálat sokat jelent. 2015-ben közel tíz százalékkal nőtt a városban eltöltött vendégéjszakák száma, a külföldi vendégek száma pedig 13 százalékkal emelkedett. A külföldiek átlagosan öt éjszakát, a hazai turisták 2-3 éjszakát töltenek a városban, mindez jelentkezik a szolgáltatóknál is, hiszen döntő többségük arról számolt be, hogy nőttek a bevételeik.

- Mit tesz az egyesület azért, hogy fokozza a város iránti érdeklődést a szezonon kívüli időszakban?

- Kifejezetten ennek érdekében kötöttünk együttműködési megállapodást a Balatonfüred-Szőlősi Hegyközséggel, amely reményeink szerint hozzájárul a szezonon kívüli bor- és gasztro turizmus fellendítéséhez. Részt veszünk a Nyitott Balaton tavaszi és őszi kampányában és persze folytatjuk az egyre sikeresebb Reformkori Fesztivált. Ezeken kívül az egyesület részt vesz az integrált településfejlesztési stratégia turisztikai stratégiájának kidolgozásában is.

- Hatvanöt millió forintos uniós támogatás érhető el a legfrissebb turisztikai pályázaton, amelyen az egyesület is indul. Az elmúlt tíz évben kettő, hasonló nagyságrendű pályázaton már nyert az egyesület, mire adhat lehetőséget a mostani kiírás?

-Teljes erővel ezen a pályázaton dolgozunk. A program elsősorban a marketing, az informatikai rendszerek, online felületek illetve a pr kommunikáció fejlesztését preferálja. Tehát nem új látványelemek, szolgáltatások létrehozását kell várni, hanem a meglévő struktúra fejlesztését. Az önkormányzattal közösen úgy gondoljuk, hogy nagyon fontos a Balatonfüred brand kiépítése, ez kapja a legnagyobb hangsúlyt a pályázatban. A marketinget is erősítjük, az egyesület honlapján pedig elérhetővé tesszük az online szállásfoglalási rendszert. Tervezzük, hogy jövőre feláll a füredi szolgáltatókra vonatkozó minőségi védjegy rendszer is. Idén nyáron döntenek a támogatásokról, vagyis sikeres pályázat esetén elsősorban jövőre lesz érzékelhető a változás.

- Néhány példa ezek közül?

- A város marketingje jó, egyedülálló az épített és a természeti környezet, a szolgáltatók is minőséget adnak. De nem dőlhetünk hátra, ezt kell tovább erősíteni. Tovább kell bővíteni a szezonon kívüli időszak kínálatát, reagálni kell az igényekre, még több lehetőséget kínálni a gyermekes családoknak. Az aktív turizmusnak még nagyobb hangsúlyt kell kapnia, a bor és gasztro turizmus fejlesztése elengedhetetlen, és szükség van a garantált, minden évszakban tartalmas időtöltést kínáló városi programcsomagra. Fejleszteni szeretnénk az üzleti és konferencia turizmust, tovább fejlesztenénk a túraútvonalakat, nemcsak a természetjáró utakat, hanem a bortúrákat is, ezek ősztől tavaszig érhetők el a térségben. Egyáltalán, el kell kezdenünk térségben gondolkodni, melynek összefogását a Balaton Best Térségi Turisztikai Kft. biztosítja.

balatonfured.hu

PROGRAMOK
2017-07-02 20.00

Richard Baer darabja Hernádi Judit és Kern András előadásában.

2017-07-07 19.00

Juhász Anna irodalmi szalonja.

2017-07-08 21.00

Magyar funk és rock.

2017-07-09 17.00

Richter Gábor trombitaművész koncertje.

IDŐJÁRÁS ELŐREJELZÉS


22℃
22℃
1 km/h
 
Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Napi menü Füreden

Hirdetés

Kép galéria
Videó galéria
Koloska-völgy
Vasarely kiállítás
Anna-bál 2016
Agora
Tarthatatlan állapot 2017.06.26/
Évek óta kérjük, hogy találjanak már megoldást képviselőink, polgármesterünk a Noszlopy 16.belső udvarában uralkodó állapotra! A lakótelepi gyerekek ide járnak ...
Annának 2017.06.26/
Igazán együttérzek önnel, ami ezt a bolondok házát illeti, de azt azért nem árt tisztázni, hogy a Tagore-sétányról még építkezések híján se nagyon gyönyörködhet...
Tagore 4 2017.06.26/
Tudatos provokáció: vajon hány embert érdekel ez az egész vizes felfordulás, és hányan jönnek ide csak "úgy", nyaralni? Mi a fontosabb? Tud itt még ...