Egy autószalon, ahol az autó csak egy része az élménynek

2017.07.11/Autó. Hétköznapjaink szürke eminenciása. Sokan legalábbis így gondolnak erre a négy keréken guruló valamire, még egy prémium márka esetében is. Ezen szeretne változtatni a Lexus.

 

A Lexus nem csak új modelljeinek formavilágát szabta merészebbre az elmúlt években, de az ügyfeleit is próbálja egyedi kiszolgálásban részesíteni, különlegesebbé téve akár az új autó vásárlását, akár a kötelező szervizek idejét. A márka itthon a Lexus Budánál érhető el, hozzájuk látogattunk el.

- Közel tizenöt évvel ezelőtt kezdte meg munkáját a Reálszisztéma cégcsoporthoz tartozó Lexus Buda márkakereskedés. Miként esett a Lexusra a választásuk?

- A Lexus akkoriban gyakorlatilag teljesen ismeretlen volt Magyarországon – kezdi válaszát Berki István, a Reálszisztéma tulajdonosa. A cégcsoport számára azonban nem volt az, hiszen a Toyota révén már volt alkalmunk megismerni a márkát és az azzal kapcsolatos akkori ambiciózus terveket, mi pedig pont ilyen, a cég arculatához illeszkedő, feltörekvő, innovatív márkát kerestünk. Az azóta eltelt idő pedig igazolta, hogy jól döntöttünk. A Lexus mellett szólt továbbá az is, hogy a cégcsoport más tagjainál is fellelhető a japán márkákhoz, gyártástechnológiához való kötődés, így például a Dabasi Nyomda is japán gépsorokkal dolgozott, dolgozik.

- Mennyire volt nehéz a márka magyarországi bevezetése? Gondolok itt arra, hogy a prémium szegmensben leginkább a német hármas volt előtérben.

- Valóban, a kezdetekkor nem csak az akkori modelljeinket kellett bemutatnunk, hanem magát a márkát is. Ahogy a Lexus maga, úgy mi is komoly munkát fektettünk a márka hazai ismertségének növelésébe. Szerencsére bázisként ott volt a Toyota, ami erős hátteret adott, de azért el kellett telnie néhány évnek, mire az ügyfelek ránk is gondoltak, mikor elérkezett az új autójuk kiválasztásának ideje.

- Egy márka ismertségének mindig jót tesz, ha van mivel azonosítani azt. Lehet az egy jól sikerült logó, sajátos filozófia és persze a termék valamely erre alkalmas jellemzője. Mondhatjuk azt, hogy ez az azonosító a Lexus esetében a hibrid hajtás?

- A hibrid hajtás gyakorlatilag az ismertetőjele lett a márkának, de azt szeretnénk, ha nem csak a gépháztető alatti rész lenne egyedi, így néhány éve arculatváltásba is kezdett a Lexus. Az oka prózai volt: kritikaként az autók ”visszafogott” megjelenése hangzott el a leggyakrabban. Az ügyfelek ugyanis hiába voltak elégedettek az autóikkal és a szolgáltatásokkal, szerették volna, ha az autóik nem csak megbízhatóságukkal, de a megjelenésükkel is feltűnést keltenek. Ezért alkotta meg a Lexus az ’L Finesse’ tervezési filozófiát, melynek legismertebb vonása a modellek orrkiképzése, az úgynevezett ’orsó formájú’ hűtőráccsal. Mára ez az ismertető motívum minden modellünkön megtalálható, természetesen az adott modell karakteréhez illően. Említhetném ugyanakkor a kézművességet is, mely manapság már nem jellemző az autóiparban. A Lexus modellekben azonban továbbra is sok olyan apró részlettel találkozhatunk, mely így készül. Modelltől függően a műszerfal bőrborításnak öltései, a fabetétek kézzel történő polírozása, melyet egyébként a Yamaha hangszerkészítő mesterei végeznek, vagy éppen az autó fényezésének kézi polírozását is mondhatom. Ezek mind-mind olyan apróságok, amelyek igazán egyedivé teszi autóinkat, hiszen ezek által már nem csak egyszerű sorozatgyártásról beszélhetünk.

- Amíg itt beszélgettünk, feltűnt valami. Kicsit olyan érzésem van, mintha nem is egy autószalonban, hanem inkább egy kávézóban vagy valamiféle zártkörű klubban ülnénk.

- Örülök, ha így érzi! Az imént említettem, hogy az autók megjelenése egy kicsit a gyár eredetére utal. Nos, a kiszolgálás terén pedig igyekszünk a japán vendégszeretet megidézni, ezzel is kifejezve, hogy nem csak a Lexusok nyújtanak más élményt, de a szolgáltatásunk is. A ’Lenyűgözőt Alkotunk’ szlogenünk nem csak egy jól hangzó mondat, amit a reklámok aljára tudunk írni, mi valóban szeretnénk lenyűgözni leendő és már meglévő ügyfeleinket. Ebben nyújt segítséget az említett japán vendégszeretet, melynek neve Omotenashi. Ennek lényege, hogy minden hozzánk betérő ügyfelet próbálunk úgy kezelni, mintha a saját otthonunkban látnánk vendégül. Kényelmes környezetben, frissítők és harapnivalók mellett tudunk az autókról vagy bármi másról beszélgetni, de ha az ügyfél azt igényli, akkor egyedül tudja átolvasni a magazinokat, TV-t nézni, elfogyasztani a kávéját vagy éppen egy szendvicset. Ezt a gondoskodást igyekszünk egy kicsit a szalon falain túl is megadni, így például minden szervizlátogatónk autójában elhelyezünk egy palack ásványvizet, mielőtt elköszönünk tőle.

- Ez valóban lenyűgözőnek hangzik! Térjünk vissza egy kicsit az autókhoz! Az elmúlt két-három évben sorra érkeztek az új Lexus modellek. Jól érzem, hogy egyfajta offenzívába kezdtek?

- Ez így igaz! Igyekszünk bővíteni a modellválasztékunkat, aminek a megvalósulása mögött a világ legtőkeerősebb vállalata áll, lehetővé téve az egészen kivételes, innovatív fejlesztéseket. Egyrészt van egy piaci igény, aminek meg kell felelnünk, másrészt szeretnénk új, nálunk eddig nem elérhető kategóriákban is jelen lenni a szegmensen belül. Előbbire az NX modellünket tudom említeni, melyről nyugodtan mondhatom, hogy a szintén új RX mellett sikerrel lépett be az SUV piacra, amely az elmúlt években talán a legdinamikusabban fejlődött. Más kategóriában fog indulni az új Lexus LC, amelynek hivatalos bemutatója Balatonfürden lesz. Ebben a modellben kerül bevezetésre az új Multi Stage Hybrid rendszer, mely a Lexus hibrid hajtás következő generációját takarja. Ez a modellünk a prémium sportkupék között száll versenybe és az előjelek alapján bizakodhatunk a sikerében. Az LC története egyébként igazi kuriózum. Eredetileg egy koncepciómodellnek indult, ami egy lehetséges jövőbeni formavilágot próbált bemutatni a nagyközönségnek. Ez volt a Lexus LF-LC modell. A közönség azonban annyira rajongott az autóért, hogy a Lexus úgy döntött, megépíti az autót, méghozzá úgy, hogy az a lehető legkevésbé térjen el a koncepciómodelltől. Ez egyébként óriási kihívás volt a mérnökök számára, főleg ami az első futóművet illeti, mivel az autó orrésze nem tette lehetővé a hagyományosnak mondható megoldások alkalmazását. Két évvel a döntés után azonban már be is mutattuk a végleges modellt, köszönhetően a Lexus elszánt japán mérnökeinek. Ez az eset is jól példázza, hogy mennyire komolyan veszi a márka a folyamatos technológiai fejlesztéseket.

- A korábban említett kiszolgálásból úgy érzem, hogy ez a lelkesedés, kitartás nem csak a japán mérnökökre igaz.

- Büszkén mondhatom, hogy ez így van! Munkatársaink döntő többsége hosszú évek óta része a csapatunknak, és ez nem csak azért van, mert jól érzik magukat a cégnél, de azt is mutatja, hogy a márkával magával is azonosulni tudnak. Korábban volt egy felmérés az Egyesült Államokban, amelyből kiderült, hogy aki egyszer Lexus modellt választott, azoknak több mint a 90%-a újra a Lexus mellett dönt. Nos, a fentiek alapján úgy tűnik, hogy ez az elégedettség nem csak annál igaz, aki átveszi egy Lexus kulcsát, de annál is, aki átadja azt. Hiszünk benne, hogy ez az elkötelezettség egyre több elégedett ügyfél számára lesz megtapasztalható.

- Az elmúlt évek értékesítési eredményei alapján úgy látszik, hogy valóban egyre többen döntenek úgy, hogy új autójukat a Lexus kínálatából szerzik be.

- Sikeres időszakot élünk, de ez nem jelenti azt, hogy hátradőlhetünk. Ügyfeleink számának gyarapodása pedig nem csak az új autóknak köszönhető, hanem a használtautós divíziónknak is, ahol szintén sokan veszik át első Lexusuk kulcsait. Igyekszünk azok számára is megfelelő választékot nyújtani, akik nem feltétlen új autóban gondolkoznak, bár a választék biztosítása nem mindig könnyű. Időnként telefonos megkeresés útján mérjük fel ügyfeleink elégedettségét, a kérdések között az is szerepel, hogy mikor tervezi meglévő autójának cseréjét. A válaszok között pedig egyre többször szerepel az, hogy „Eddig három-négyévente cseréltem autót, de annyira elégedett vagyok a jelenlegivel, hogy megvárom az öt, hat, hét évet.”. Ennél jobb okot nem hallhatunk arra, hogy miért nem szeretne valaki új autót venni.

 

Egy kis történelem

A világ legnagyobb autógyártójának prémium márkája a maga 26 éves történelmével az egyik legfiatalabb a szegmensben, ám ez a negyed század is elég volt ahhoz, hogy a Lexus beírja magát az autóipar történelemkönyvébe. Első modelljük az LS400 volt, mely 1989-ben került piacra és szinte rögtön etalonná vált, legalábbis ami a kifinomultságot illeti, hiszen kidolgozása, csendessége kivételesnek számított. A Toyota nem titkoltan elsősorban az amerikai piacot célozta meg prémium márkájával, így az első évtizedben inkább azok az európai vásárlók preferálták a Lexus modelleket, akiket nem zavartak a kontinensünkön nagynak számító benzinmotorok. Az első európai igényeknek megfelelő modell a Lexus IS volt, ám a legnépszerűbbé mégis az RX tudott válni, amely megjelenésével egyben kategóriát is teremtett, hiszen a prémium szegmensben nem volt elérhető az SUV. Ugyancsak elsőként kínált hibrid modellt a világon a Lexus, mikor 2004-ben bemutatta az RX400h modellt, melyet egy évvel később a GS450h követett, így elérhetővé téve a Full Hybrid hajtást a szedánt kedvelők számára is.
A hibrid modellek száma azóta tovább gyarapodott, olyannyira, hogy a Magyarországon forgalmazott összes Lexus modell elérhető ezzel az erőforrással.

(x)

PROGRAMOK
2017-10-21 17.00

Jubileumi koncert.

2017-10-23 10.00

Emlékezés az 1956-os forradalomra.

2017-10-25 17.00

Közönségtalálkozó.

2017-10-28 20.00

Retro slágerek, jelmezverseny.

2017-10-29 18.00

Szabad zene.

IDŐJÁRÁS ELŐREJELZÉS


16℃
14.1℃
0 km/h
 
Napi menü Füreden

Hirdetés

Hirdetés

Agora
akció! 2017.10.19/
A Jókai út kereszteződésében lévő Coop vegyesbolt fantasztikus akcióját ajánlanám a vásárlók, illetve a hatóság figyelmébe: az október 1-jén lejárt chipsek ma, ...
fűtés 2017.10.18/
Itt senki sem a hivatali dolgozókról beszélt, hiszen nyilván nem ők szabályozzák a távfűtést.
fűtés 2017.10.18/
Hát azt gondolom, elég kicsinyes dolog a hivatali dolgozók nemtörődömségét komoly kiadásnak feltüntetni Ha a szerző csak sejtené, milyen nagyságrendű összege...