E-ügyintézés

Összhangban a 2004. évi CXL a közigazgatási eljárásról szóló törvénnyel, valamint Balatonfüred Város informatikai stratégiájával az elektronikus ügyintézés terén a következő szolgáltatások érhetők el a városi weboldalon a Városháza/Polgármesteri Hivatal ügyköröket tartalmazó táblázatban illetve az egyes almenüpontokban:

1. szint: ügyleírások, fogadóórák
2. szint: letölthető formanyomtatványok

Weboldalunkon megtalálja az összes formanyomtatványt, amely a városházán jelenleg használatban van. A formanyomtatványok körét természetesen bővíteni fogjuk, így is törekedve a minél kényelmesebb ügyintézésére.Az itt található formanyomtatványok elektronikusan nem indítható ügyeket tartalmaznak. így az Ön személyes jelenléte elengedhetetlen a formanyomtatvány beadásakor. Ennek elvégzésére két lehetősége van.

* Az itt talált nyomtatványt a honlapon kitöltheti, majd letölti PDF formátumban, utána kinyomtatja, majd befárad a Polgármesteri Hivatalba és beadja vagy postán beküldi.
* A második lehetőség, hogy a letöltött, és kinyomtatott üres formanyomtatványt kézzel kitölti, és utána fárad be a Polgármesteri Hivatalba személyesen beadni, vagy postán beküldi.

Jelenleg a 3.szint - az elektronikus ügyintézés - bevezetése folyik. Már most elérhető néhány okmányirodai szolgáltatás úgymint időpontfoglalás, bejelentkezés. Ehhez un ügyfélkaput kell nyitni (http://www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu) az okmányirodában, mellyel hitelérdemlően azonosítható az ügyfél személye, ráadásul a fenti szolgáltatáson kívül központi igazgatási ügyeket is intézhet.A következő lépcső az elektronikus hitelesítés megszerzése. A közeljövőben hivatalunk is rendelkezni fog elektronikus aláírással. Az említett jogszabály előírja az un. minősített elektronikus aláírás használatát.

Mit is jelent ez valójában? Jogilag a legfontosabb, hogy a minősített elektronikus aláírással ellátott dokumentum teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősül.Hogyan hozható létre?