Oldal kiválasztása

Nem dőlhetünk hátra – Újabb turisztikai fejlesztések

Szerző: | 2016-02-02.

Újabb fejlesztési lehetőségek előtt a helyi turisztikai egyesület. Az uniós forrásból marketingre, brand építésre és az aktív turizmus hangsúlyozására költenének. Füred azonban már így is divatos hely, a legkedveltebb hazai nyaralóhelyek egyike. Hogyan tovább – kérdeztük a turisztikai egyesület elnökétől.

A Balatonfüredi Turisztikai Egyesület szinte elsőként alakult meg az országban, az elmúlt tíz év alatt, elsősorban az úgynevezett turisztikai desztinációs menedzsment pályázati forrásai révén, több fejlesztést is megvalósított a városban. A mintegy kétszáz tagot felölelő szervezet most újabb, jelentős pályázatra készül.
Vászolyiné Dobrosi Ágnessel
, az egyesület elnökével beszélgettünk.

– Az önkormányzat egyre több feladatban számít az egyesületre vagy kéri a segítségünket. Az elmúlt években egyértelműen nőtt a helyi turisztikai egyesület legitimitása. Évek óta azt valljuk, hogy alulról kell építkezni, az a célunk, hogy minden füredi vállalkozó csatlakozzon hozzánk, hiszen együtt, kereskedelmi és magánszállásadók, borászok, vendéglátósok és a szabadidős tevékenységeket szolgáltatók hatékonyabban tudjuk érvényesíteni érdekeinket. Tagjainknak kedvezményes megjelenési és hirdetési lehetőségeket adunk, helyet kapnak kiadványainkban, és nem utolsó sorban a tagsággal egyeztetve alakítjuk ki a fejlesztési elképzeléseinket.

– Balatonfüred a legnépszerűbb turisztikai célpontok egyike, a belföldi és külföldi vendégek körében is egyaránt népszerű. Évek óta látványosan nő a városi turizmus, sőt sikk lett a város. Hogyan tovább?

– A tavalyi év egyértelműen megmutatta, érdemes dolgozni a turizmusért. Bár Balatonfüred önmagában is vonzó hely, főleg a negyven év feletti korosztály előszeretettel jön nyaralni a városba, azért látszik, hogy az átgondolt fejlesztések, a turisztikai szolgáltatások bővítése, a programkínálat sokat jelent. 2015-ben közel tíz százalékkal nőtt a városban eltöltött vendégéjszakák száma, a külföldi vendégek száma pedig 13 százalékkal emelkedett. A külföldiek átlagosan öt éjszakát, a hazai turisták 2-3 éjszakát töltenek a városban, mindez jelentkezik a szolgáltatóknál is, hiszen döntő többségük arról számolt be, hogy nőttek a bevételeik.

– Mit tesz az egyesület azért, hogy fokozza a város iránti érdeklődést a szezonon kívüli időszakban?

– Kifejezetten ennek érdekében kötöttünk együttműködési megállapodást a Balatonfüred-Szőlősi Hegyközséggel, amely reményeink szerint hozzájárul a szezonon kívüli bor- és gasztro turizmus fellendítéséhez. Részt veszünk a Nyitott Balaton tavaszi és őszi kampányában és persze folytatjuk az egyre sikeresebb Reformkori Fesztivált. Ezeken kívül az egyesület részt vesz az integrált településfejlesztési stratégia turisztikai stratégiájának kidolgozásában is.

– Hatvanöt millió forintos uniós támogatás érhető el a legfrissebb turisztikai pályázaton, amelyen az egyesület is indul. Az elmúlt tíz évben kettő, hasonló nagyságrendű pályázaton már nyert az egyesület, mire adhat lehetőséget a mostani kiírás?

-Teljes erővel ezen a pályázaton dolgozunk. A program elsősorban a marketing, az informatikai rendszerek, online felületek illetve a pr kommunikáció fejlesztését preferálja. Tehát nem új látványelemek, szolgáltatások létrehozását kell várni, hanem a meglévő struktúra fejlesztését. Az önkormányzattal közösen úgy gondoljuk, hogy nagyon fontos a Balatonfüred brand kiépítése, ez kapja a legnagyobb hangsúlyt a pályázatban. A marketinget is erősítjük, az egyesület honlapján pedig elérhetővé tesszük az online szállásfoglalási rendszert. Tervezzük, hogy jövőre feláll a füredi szolgáltatókra vonatkozó minőségi védjegy rendszer is. Idén nyáron döntenek a támogatásokról, vagyis sikeres pályázat esetén elsősorban jövőre lesz érzékelhető a változás.

– Néhány példa ezek közül?

– A város marketingje jó, egyedülálló az épített és a természeti környezet, a szolgáltatók is minőséget adnak. De nem dőlhetünk hátra, ezt kell tovább erősíteni. Tovább kell bővíteni a szezonon kívüli időszak kínálatát, reagálni kell az igényekre, még több lehetőséget kínálni a gyermekes családoknak. Az aktív turizmusnak még nagyobb hangsúlyt kell kapnia, a bor és gasztro turizmus fejlesztése elengedhetetlen, és szükség van a garantált, minden évszakban tartalmas időtöltést kínáló városi programcsomagra. Fejleszteni szeretnénk az üzleti és konferencia turizmust, tovább fejlesztenénk a túraútvonalakat, nemcsak a természetjáró utakat, hanem a bortúrákat is, ezek ősztől tavaszig érhetők el a térségben. Egyáltalán, el kell kezdenünk térségben gondolkodni, melynek összefogását a Balaton Best Térségi Turisztikai Kft. biztosítja.

balatonfured.hu

Megosztás

Ne maradjon le a város legfontosabb híreiről!

Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből Balatonfüred híreiről!

Olvass tovább

Programok

< 2022 >
Június 26
  • 26
    Nincsenek események

Hírek, Agora

Hírek

Agora

  • nemecsek2024-03-28 09.53AgoraSzerintem összekapcsolódik a fejekben, de aki gondolkodik azt is tudja, hogy vannak törvények amiket illene betartani. A varjak védett állatok,
  • Akkor én nem értem2024-03-27 18.33AgoraHogy ha annyira dübörög a turizmus (amire ugye azt mondták, hogy nem cél, hanem eszköz; csak tudnám, hogy mihez, mert
  • dühös füredi2024-03-23 20.42AgoraArra itt nincs pénz, csak ötcsillagos szállókra. Talán jún. után lesz. A feleségem egy hetes kabátját is összerondították, de a

HOZZÁSZÓLÁSOK

Hirdetés

anigifwpbradafaloda
anigifwpmozi
Wow Banner Fekvo Szoveg V2 2
Bahart
image004