A felmérés célja az volt, hogy feltérképezzék a balatoni bringakörút állapotát, szakaszonként listázzák az út minőségét és a tapasztalatok alapján felállítsanak egy pozitív és egy negatív toplistát az út minőségéről illetve a biztonságos használhatóságáról. A szándék az, hogy ezzel visszajelzést adjanak az érintett önkormányzatoknak és ösztönözzék a szükséges infrastruktúra fejlesztéseket.
A szervezet a kérdőíves kutatást kétévente tervezi megismételni, bízva abban, hogy ezzel hozzájárulhatnak a folyamatos minőségjavításhoz, a tudatosabb önkormányzati munkához, illetve a tavaszi-nyári szezon előtt segítséget nyújthatnak a túrázóknak, hogy hol, mire számítsanak a bringa útvonalon – áll a közleményben.
A felmérés során a válaszadók 1-től 10-ig értékelhették az adott települési szakasz útminőségét és biztonsági szintjét, csak azokat a szakaszokat, amelyeken a kitöltők az elmúlt egy-két évben személyesen jártak. A felmérés alapján jelentős eltérések mutatkoztak a különböző települések bringaútjainak állapotában. A legjobb állapotú szakaszokat Szántód, Balatonföldvár és Aszófő bringaútjai kapták. A felhasználók szerint itt megfelelő a burkolat, a közlekedésbiztonság kielégítő, és kevésbé jellemzőek az úthibák.
Ezzel szemben a legrosszabb állapotú szakaszok Badacsonyörsön, Szigligeten, Balatonszepezden és Zánkán találhatók.
A kérdőív kitöltői számos konkrét problémát is megfogalmaztak. Többen hangsúlyozták, hogy a déli parton viszonylag jó az útminőség, és a bringások folyamatosan tudnak haladni a kerékpársávokon vagy az alacsony forgalmú közutakon. Ezzel szemben az északi parton gyakran szűk és rossz minőségű szakaszokkal kell megküzdeniük.
A legélesebb kritika a Tihany és Balatonfüred közötti szakaszt érte: „Tele kátyúval, gyökérfelnyomódásokkal, keskeny, a Balaton-parti bástyák miatt tele éles kanyarokkal az amúgy egyenes szakaszon. A Balaton-körút talán legforgalmasabb része, amelyet nemcsak bringások, hanem rolleresek, gyalogosok és futók is használnak. Így rendkívül veszélyes, sötétben meg pláne. Nincs kivilágítva, az országúti autók fényszórói pedig elvakítják a kerékpárosokat.”
Mások szerint az északi part sok helyen következetlenül vezeti a kerékpárosokat a települési utcákon és meredek emelkedőkön, jelentősen megnövelve a távolságot és a szintkülönbséget, ráadásul az utak állapota sok helyen balesetveszélyes, és a kerékpáros közlekedés nem megfelelően támogatott.







Legyen minél több bejárható partszakasz!
2025.11.06.
Igen, köszönjük! És az év minél hosszabb időszakában, annál jobb!
Bővebben
Bagóstopp
2025.11.01.
Mindenféle szarkazmus nélkül, tényleg gratulálok a döntéshez! Ennek legalább tényleg van értelme! Még sok ilyet (nem tudok nem a turistastoppra…
Bővebben
ami sok, az sok!!!
2025.10.25.
Tudna valaki értelmes választ adni, hogy mi folyik már több mint egy éve a Köztársaság lakótelep környékén? Legalább négyszer ásták…
Bővebben