A felmérés célja az volt, hogy feltérképezzék a balatoni bringakörút állapotát, szakaszonként listázzák az út minőségét és a tapasztalatok alapján felállítsanak egy pozitív és egy negatív toplistát az út minőségéről illetve a biztonságos használhatóságáról. A szándék az, hogy ezzel visszajelzést adjanak az érintett önkormányzatoknak és ösztönözzék a szükséges infrastruktúra fejlesztéseket.
A szervezet a kérdőíves kutatást kétévente tervezi megismételni, bízva abban, hogy ezzel hozzájárulhatnak a folyamatos minőségjavításhoz, a tudatosabb önkormányzati munkához, illetve a tavaszi-nyári szezon előtt segítséget nyújthatnak a túrázóknak, hogy hol, mire számítsanak a bringa útvonalon – áll a közleményben.
A felmérés során a válaszadók 1-től 10-ig értékelhették az adott települési szakasz útminőségét és biztonsági szintjét, csak azokat a szakaszokat, amelyeken a kitöltők az elmúlt egy-két évben személyesen jártak. A felmérés alapján jelentős eltérések mutatkoztak a különböző települések bringaútjainak állapotában. A legjobb állapotú szakaszokat Szántód, Balatonföldvár és Aszófő bringaútjai kapták. A felhasználók szerint itt megfelelő a burkolat, a közlekedésbiztonság kielégítő, és kevésbé jellemzőek az úthibák.
Ezzel szemben a legrosszabb állapotú szakaszok Badacsonyörsön, Szigligeten, Balatonszepezden és Zánkán találhatók.
A kérdőív kitöltői számos konkrét problémát is megfogalmaztak. Többen hangsúlyozták, hogy a déli parton viszonylag jó az útminőség, és a bringások folyamatosan tudnak haladni a kerékpársávokon vagy az alacsony forgalmú közutakon. Ezzel szemben az északi parton gyakran szűk és rossz minőségű szakaszokkal kell megküzdeniük.
A legélesebb kritika a Tihany és Balatonfüred közötti szakaszt érte: „Tele kátyúval, gyökérfelnyomódásokkal, keskeny, a Balaton-parti bástyák miatt tele éles kanyarokkal az amúgy egyenes szakaszon. A Balaton-körút talán legforgalmasabb része, amelyet nemcsak bringások, hanem rolleresek, gyalogosok és futók is használnak. Így rendkívül veszélyes, sötétben meg pláne. Nincs kivilágítva, az országúti autók fényszórói pedig elvakítják a kerékpárosokat.”
Mások szerint az északi part sok helyen következetlenül vezeti a kerékpárosokat a települési utcákon és meredek emelkedőkön, jelentősen megnövelve a távolságot és a szintkülönbséget, ráadásul az utak állapota sok helyen balesetveszélyes, és a kerékpáros közlekedés nem megfelelően támogatott.
2025.04.19.
Kedves István, "Pizse" nem észt oszt, csupán tényeket írt le. Én közel 30 éve közlekedek napi szinten Balatonfüred és Veszprém…
Bővebben
kiváncsi autós
2025.04.14.
Ami Ausztriát illeti, van egy érdekes jelenség. Sokszor látogatjuk a burgenlandi rokonainkat. Kifelé menve hogy hol a határ, azt becsukott…
Bővebben
Gab
2025.04.13.
Pontosan ott, ahol a MNB alapítványi pénzei, és a magánnyugdíjpénztári befizetéseink. Egyébbként az üzemanyag árában is van "útadó". Na, az…
Bővebben