Elkészült a busz-, és vasútállomás rehabilitációja. A jelentős késéssel megvalósult, 1,1 milliárdos beruházás révén egy modern vasút- és buszállomás fogadja az utazókat.
Az állomások korszerűsítése mellett P+R parkoló épült, bővültek a szolgáltatások és teljesen megújult a Castricum tér.
A város kapujának is nevezett elhanyagolt állapotú busz-, és vasútállomás felújítása hosszú egyeztetések után évekkel ezelőtt kezdődött el.
A szerkezeti és épületgépészeti munkákat az európai állomásfejlesztési trendeknek megfelelően hajtották végre. Megújult az állomás épületének homlokzata, korszerűbbé váltak az utasokat kiszolgáló és a vasúti infrastruktúra működéséhez szükséges irodák valamint az információs rendszer. Felújították az álmennyezeteket, a burkolatokat, az üvegfalakat, a világítást, az aluljárót és a peronokat is. Akadálymentessé tették az utastereket, a mosdókat. Az utasok az állomás területén ingyenes wifihálózatot használhatnak, biztonságukról videokamerás térfigyelő rendszer gondoskodik.
A rekonstrukció részeként a vasútállomás és a buszállomás közvetlen környezete is újjászületett. A vasútállomás északi részén ötven férőhelyes, közvilágítással és térfigyelő kamerákkal ellátott P+R parkolót, valamint – 30 kerékpár részére – B+R parkolót alakítottak ki.
A buszállomáson nyolc indulási, két érkezési megállót a távolsági, továbbá két állást a helyi autóbuszok számára alakítottak ki, tíz helyet pedig a buszok elhelyezésére használnak.
A Castricum téren korszerűsítették a volános diszpécserhelyiségeket, a peronokat, az úthálózatot, a közvilágítást és megújították a zöldterületeket, új sétányt létesítettek, vendéglátóhelyek épültek, díszburkolatot kapott a terület. A MÁV és a Volán területére jegyértékesítő automatát, modern hangos és vizuális utastájékoztató berendezéseket telepítettek.
– Hosszú időszak van mögöttünk, de végül egy komplex fejlesztést vehetünk birtokba. Ha nincs a vizes világbajnokság akkor nem valósulhatott volna meg ez a teljes körű beruházás – vélekedett az átadóünnepségen Bóka István, Balatonfüred polgármestere, aki hangsúlyozta: a kormány döntése értelmében további közlekedési fejlesztések várhatók, elkezdődhet a Balaton északi partján húzódó vasúthálózat villamosítása, a 71-es elkerülő út kicsatlakoztatása az M7-es autópályára illetve a helyi járatú közlekedés korszerűsítése.
– Ez a beruházás az egész balatoni vasútközlekedés mérföldköve. Évről évre több utasunk van, ezért nagyon fontos, hogy korszerű szolgáltatásokat, minőségi körülményeket biztosítsunk – mondta Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Az átadóünnepségen Dr. Kontrát Károly, a térség országgyűlési képviselője, elmondta: 44 évvel ezelőtt diákmunkásként részt vett az állomás átépítésében, ezért nagy öröm számára, hogy parlamenti képviselőként részese lehet ennek a jelentős fejlesztésnek.
A beruházásra 1,1 milliárd forintot fordítottak. A fejlesztést az önkormányzat, a MÁV Zrt., valamint az ÉNYKK Északnyugat-magyarországi Közösségi Közlekedési Zrt. részvételével alakult konzorcium végezte. A MÁV 700 millió forintot költött a felújításra, az Európai Unió Regionális Fejlesztési Alapjából származó rész 350 millió forintot tesz ki, a magyar költségvetés EU önerő alapjából juttatott rész pedig 58 millió forint.
110 évvel ezelőtt kezdődött a pályaépítés, 1909. júliusában adták át a Börgönd–Tapolca vasútvonalat, amelynek a balatonfüredi az egyik legjelentősebb állomása volt. 1930-ban az épületet kibővítették, majd 1973-ban egy gigantikus állomást építettek. A tervezést a Déli pályaudvar építészére, Kővári Györgyre bízták, az új állomás területét a korábbi hússzorosára növelték. A több mint negyvenéves épületnek a rekonstrukcióját a MÁV 2015-ban kezdte el, az első munkálatok, az egykori vendéglátóegységek elbontásával, azonban már 2013-ban elkezdődtek.
balatonfured.hu
Belső üdvar-hoz
2024.11.15.
Köszönöm, hogy megengedi a szubjektivitást, mert szerintem igenis betonszörny. Ez is és igen, a vele szemben lévő is. Szerintem. Nem…
Bővebben
belső udvar
2024.11.12.
Szerintem nem betonszörny épül, az ezzel szemben van, de ez szubjektív. Lesz egy nyitott épület, üzletekkel, szerintem ez jó. Fűmaggal…
Bővebben
Krónikás
2024.11.11.
Teljes egészében egyetértek "belső udvarral". Egy újabb terület lesz rendezett. Ugyanakkor érthetetlen, hogy Füreden már olyan területeken is el lehet…
Bővebben