Végül a Józsa Márton kormányozta, a Kékszalag rekordot tartó Fifty-Fifty a második helyen ért célba. A harmadik, a két évvel ezelőtti győztes, a Petrányi Zoltán vezette AUDAX Django lett.
– Nagyon boldog vagyok és nagyon fáradt. Még mindig remeg a lábam, nagyon kiélezett volt a verseny, sokáig a szél a Fifty-Fiftynek kedvezett, nehéz volt velük a lépést tartanunk. Sokat fejlesztettünk idén a hajón, hogy gyorsabbak legyünk, megérte a sok munka. Az a cél, hogy jövőre harmadszor is megnyerjük a versenyt – mondta Vándor Róbert a célba érés után.
Az RSM 11 óra 42 perc 12 másodperc alatt teljesítette a távot. Az élen végző hajó legénységének tagjai: Vándor Róbert, Kalocsai Zsolt, Lange Péter, Bali István, Margitics Botond és Fekete András.
A 13-szoros Kékszalag győztes Litkey Farkas hajója a nyolcadik helyen ért célba.
A tradicionális versenyen 14 külföldi vitorlázó indult el, a végső győzelemre esélyes katamaránokból 15 állt rajthoz.
A versenyzőknek a Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Tihany-Keszthely-Balatonfüred, légvonalban 155 kilométeres távot kellett teljesíteniük.
A verseny július 22-én, reggel kilenc órakor rajtolt el a füredi móló előtti vízfelületről. A látványos rajtra ezúttal is zsúfolásig megtelt a füredi móló az érdeklődőkkel. Volt, aki saját kempingszékkel érkezett, voltak, akik a kutyájukat is magukkal hozták és sokan igyekeztek feljutni a nézőhajókra.
Az időjárás előrejelzések szerint gyenge szélre kell számítani, így várhatóan az esélyes katamaránok is csak a nap végére érnek majd célba. A végső győzelemre leginkább a többtestű vitorlások esélyesek, ebben a kategóriájában 15 hajó nevezett a Kékszalagra.
- Képgaléria
A tavalyi versenyt a Vándor Róbert kormányozta RSM 2 katamarán nyerte. A győztes legénység is közel 18 órát töltött a vízen, hiszen a szél nem volt túl kegyes a résztvevőkhöz.
– A gyenge szél kedvez nekünk, de idén is kiélezett csatát kell majd vívni az elsőségért, abban biztos vagyok. Rengeteg edzésen vagyunk túl és abban bízunk, hogy ennek meg lesz az eredménye. Tovább javult a hajó menetteljesítménye, erre alapozhatjuk a versenyt. Szeretnénk megvédeni címünket – mondta Vándor Róbert.
Józsa Márton, a Kékszalag rekordot tartó Fifty-Fifty kormányosa is izgalmas versenyre számít.
– A reggeli órákban még kitart a front hatása, utána azonban az előrejelzések szerint teljesen megáll a szél. 25 napos felkészülésen vagyunk túl, igyekeztünk felkészíteni a hajót a gyenge szeles versenyzésre, méréseink szerint gyorsultunk is. A többi hajó is fejleszt, nem tudjuk, mire lesz elég a javuló időnk. A katamaránok között nehéz hajónak számít a miénk, igyekszünk a gyenge szélben felvenni a versenyt a könnyű hajókkal – vélekedett a kormányos.
A 13-szoros Kékszalag győztes Litkey Farkas csapatát Perjés Bálint képviselte a sajtótájékoztatón, ahol a vitorlázó elmondta: két hónapja edzenek a versenyre, volt idejük tesztelni a hajó nagy árbocát, reményeik szerint tavalyhoz képest nagyobb sebességre képes a hajó. – Meg szeretnénk nyerni a versenyt, úgy indulunk neki a küzdelemnek, hogy mi vagyunk az egyik nagy esélyes – tette hozzá.
Holczer András Balatonfüred alpolgármestere kiemelte: a Kékszalag hozzátartozik Balatonfüred identitásához, a város és verseny az évtizedek alatt összenőtt egymással. – Büszkék vagyunk a város vitorlás sport múltjára, nem véletlen, hogy Füred most készülő új sétányát is a vitorlásversenyről neveztük el, ahol a korábbi Kékszalag győzteseknek emléket is állítunk – fogalmazott az alpolgármester.
A verseny díjkiosztó ünnepsége a Gyógy téren lesz, július 24-én, szombaton 18 órakor. 56 kategóriában adnak ki majd érmet, a végső győzelemre azonban 5-6 hajó lehet esélyes – mondta az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjjal kapcsolatban Holczhauser András, az MVSZ főtitkára.
[bs-white-space]
A verseny rekordidejét 1955-től 57 évig a Nemere II. tartotta. Az 1944-ben épült 75-ös cirkáló az akkor már kétszeres győztes Németh István kormányzásával 10 óra 40 perc alatt ért körbe. Ezt a csúcsidőt javította meg a Fifty-Fifty, amely Józsa Márton kormányzásával 7 óra 13 perc 57 másodperc alatt teljesítette a Kékszalagot, 2014-ben. A tavalyi versenyen 561 hajó állt rajhoz, amelyből a rendkívül gyenge szélben végül 269 futott be a limitidő alatt. Petrányi Zoltán kormányozta Racing Django katamarán nyert, amely 15 óra 37 perc alatt teljesítette a távot.
Az első Kékszalag 1934. július 27-én rajtolt a Balatonfüred – Alsóörs – Keszthely – Balatonfüred távon. A 21 induló hajó közül csak kettő nem teljesítette a távot. Az abszolút győztes Ugron Gábor, a Rabonbán nevű hajó kormányosa volt.
A versenynek több olyan meghatározó vitorlázója is van, akinek többször is sikerült abszolút győzelmet aratnia a Kékszalagon. A rekorder Litkey Farkas tizenhárom győzelmével. Többszörös győztes Kovács Béla (1936, 1938), az első női győztes Kultsár Istvánné Godor Evelin (1940, 1942), Németh István (1951, 1953, 1955), Lovas József (1977, 1979), Eindl Steeg Simsalabin (1985, 1987) és Tuss Miklós (1993, 1995).
füredi átlagnyug(nyög)díjas
2024.10.08.
Eszerint ha időpontra megyek Pestre, (novembertől, egészségügyi okokból, mert Veszprém egy rémálom, tegnap 2,5 órát próbáltam az Sztk-ban valamit elérni,…
Bővebben
Szerettem vonatozni
2024.10.05.
Én 4 óra 30 percig utaztam Balatonfüred Bp között. Székesfehérváron lekéstük a délipartról érkezö express vonatot és nem volt mozdony!…
Bővebben
Mert ha elindul a vonat...
2024.09.26.
Biztos nem Belgrádba ment a kérdéses járat... Akkor nem, hogy 32 percet késett volna, hanem 32 perccel előbb érkezett volna…
Bővebben