Balatonfüred, Kossuth u. 37.
Tel: +36/87/342-785
Vezetője: Tóthné Kovács Alíz
www.furedikettesovoda.mlap.hu
Az óvoda környezeti sajátosságai:
„A Bakony zúzmarás leheletétől
tömzsi hegyek karéja védi meg:
Szőlős lejtőire arany -zöld fény dől,
Barack virul ott s mandula-liget!”
(Keresztúry Dezső: Füred)
Valóban ilyen Füred!
Óvodánk az Óvárosban, a Fehér templom mellett és mögött helyezkedik el (két különálló épület). Az öt csoporttal működő Kossuth Lajos u. épületet, amely régen járásbíróság volt, többször átalakították, bővítették. Mogyoró u. épület 1829-ben, klasszicista stílusban épült műemlék jellegű épület. Többszöri átalakítás után alakult ki jelenlegi ideális óvodaképe.
Ebben a környezetben a családok nagyobb része külön, kertes családi, vagy társasházban él. A gyermekek legnagyobb része a társadalom középrétegéből kerül ki, viszont egyre több az elszegényedő, nehéz anyagi körülmények között élők száma. Emelkedő tendenciát mutat a három vagy többgyermekes családban élők száma. A családok óvodával szembeni elvárásai közül első helyen az óvónő és gyermek jó kapcsolata, a gyermek-centrikus légkör, valamint a következetes nevelés áll.
Kiemelt feladatunknak tartjuk a környezet megismerését és annak védelmét.
A lakóhelyünkön fellelhető régi és a napjainkban születő értékek megismertetése, megóvása a napi nevelő munkánkban való felhasználása a helyi nevelési rendszerünk alapját képezi.
Óvodánkba a gyermekek szükségleteit, életkori és egyéni sajátosságait szem előtt tartva, boldog gyermekkort igyekszünk biztosítani a hozzánk járó gyermekeknek. Hogy mi jelent boldogságot? Mindig az értékek birtoklása. Az pedig, hogy ki mit tart értéknek, neveltetése során dől el!- Ezzel a felelősséggel készítettük el helyi óvodai nevelési programunkat. E munka elvégzésében szerencsésnek mondhatjuk magunkat, mivel testületünk stabil, hosszabb ideje együtt dolgozó nevelőközösség.
Rendkívül lényeges feladatnak tekintettük, hogy a helyi nevelési programunk feleljen meg a gyermekek szükségleteinek, a szülők igényeinek, az óvoda pedagógusainak felkészültségének és a meglévő feltételeknek. Figyelembe vettük a szülők mit tartanak fontosnak gyermekük nevelése érdekében. Fontos szempontnak tartottuk óvodánk városon belüli elhelyezkedésének kedvező adottságait (erdő, mező a Balaton közelsége), hisz a természet a maga sokszínűségével az egyik legcsodálatosabb terület, ahol a gyermek sokoldalú nevelése biztosítható. Olyan gazdag ingerhatást semmilyen mesterségesen kialakított környezet nem kelt a gyermekben, mint a virágok, a fák, a víz, a madarak, stb. Ahhoz, hogy ezt biztosítsuk számára, ki kell vinni az erdőbe, a mezőbe. Azt, hogy élvezhesse gyermek a természetet, meg kell szerettetni vele, ahhoz, hogy megszeresse, meg kell ismertetni vele, ahhoz, hogy sokáig élvezhesse, vigyáznia kell rá! E folyamatban az óvodapedagógus és a szülők személyes példamutatásának meghatározó szerepe van, hisz a gyermek számára mindkettő modell értékű.
Helyi Óvodai Nevelési Programunk a gyermekek óvodai nevelésében érvényesítendő elveinket fogalmazza meg.
Céljaink meghatározásánál abból a meggyőződésből indultunk ki, hogy a megelőzésre (prevencióra), a korai fejlődés tudatos támogatására szűkség van. A gyermekek fejlődésének alapja a mozgás és a játék. A mozgás a gyermekek legtermészetesebb tevékenysége, a játék pedig megteremti kapcsolatukat környezetükkel.
Óvodánk adatai a magyarországi statisztikák átlagához közelítenek, ezért tartottuk fontosnak olyan program kidolgozását, amely:
– Segíti az esélyegyenlőség kialakítását, a gyermekek részképességeinek, képességeinek fejlesztését.
– Segíti a felzárkóztatást.
– Lehetőséget ad a kiemelkedő képességű gyermekek felismerésére, képességeik megerősítésére, kibontakoztatására.
Az általunk kidolgozott és választott program lehetőséget ad az ingerszegény környezet ellensúlyozására.
Sajátos arculatunkat erősítik – programunkhoz kapcsolódva – a kirándulások, színházi előadások, sportolási lehetőségek (úszás, torna), gyermektánc.
Az óvoda és a család együttnevelését erősítjük azzal, hogy a hagyományos kapcsolattartási formákon túl (fogadóóra, nyit nap, szülői értekezlet, családlátogatás, beszélgetések) az ünnepekre, rendezvényekre közösen készülődünk, a család minden tagját érintő programokat szervezünk.
A családdal együttműködve a családi nevelést kiegészítve, célunk, hogy a nevelési folyamat eredményeként óvodásaink érjék el az iskolai élet megkezdéséhezszükséges fejlettségi szintet.
Személyi feltételek:
Óvodánkban gyermekcsoportonként két óvónő látja el a nevelőmunkát.
A pedagógiai munkát segítő dajkák száma csoportonként egy fő.
A konyhai teendőket mindkét épületben egy-egy konyhás látja el.
A vezető és helyettesek munkamegosztás alapján végzik a feladatokat.
Munkájukat egy fő óvodatitkár segíti.
Egy fő fűtő, karbantartó látja el mindkét épületben a karbantartási munkáit.
Az óvodapedagógusok váltott műszakban dolgoznak az óvónői párok kialakításánál a két óvónő együttnevelő képességét tartjuk fontosnak. Valamennyi óvodapedagógus szakképzett.
A nevelőtestület hosszú ideje együtt dolgozó kollektíva, amely tény komoly segítséget nyújt a mindennapi feladatok ellátásában, a Helyi Óvodai Nevelési Program megvalósításában.








igazi régi fürediek
2025.12.17.
Tisztelt Névtelen! Van egy nagy baj! A hozzászólása után ítélve Önnel semmi baja a füredieknek, hanem az éjszakai rendzavarókkal, stb.…
Bővebben
2025.12.16.
Sajnos a "rezignált füredinek" nem tudtam válaszolni, ezért ha nyomon követi az itteni beszélgetést, akkor válaszolnék, mégpedig nem vagyok iszákos,…
Bővebben
szintén nagyon fáradt füredi
2025.12.10.
Egyetértek rezignált füredivel, sőt. Én egyébként Judithoz képest pont fordítva érzem, évtizedek óta és évről évre egyre inkább: pont, hogy…
Bővebben