A fejlesztések éve volt 2011. Fontos beruházások, köztük a Kiserdő, az Arácsi Népház rekonstrukciója, a szociális komplexum megépítése fejeződtek be, hamarosan a városközpont rehabilitációja is elkészül. A közmeghallgatáson legtöbben az új busz menetrend iránt érdeklődtek.
– A város működése szempontjából alapvető kívánalom, hogy a működési bevételünk nagyobb legyen a kiadásoknál, hiszen így tudjuk biztosítani a különböző fejlesztésekhez szükséges önrészt. Adataink szerint a tavalyi évhez képest az iparűzési adó jelentős mértékben nőtt, a városban regisztrált vendégéjszakák száma pedig kis mértékben ugyan, de szintén több volt a tavalyinál – mondta a közösségi házban, népes plénum előtt tartott beszámolójában, dr. Bóka István polgármester, aki hangsúlyozta: az idei év a projektzárások esztendeje volt, hiszen hat jelentős fejlesztést fejezett be a város és további kettő a végéhez közeledik.
Idén megújult a Kiserdő, a reformkori városrész két meghatározó utcája a Huray és a Jókai, elkészült az Arácsi Népház és posta, illetve a szociális komplexum, az általános iskolákban pedig számítástechnikai fejlesztés valamint energetikai korszerűsítés történt. Hamarosan befejeződik a több épületet, parkot érintő városközpont rehabilitációs program és a szakorvosi rendelő fejlesztése.
– Jövő év januárban kiírjuk a pályaudvar és buszállomás felújítására szóló közbeszerzési eljárást, reményeink szerint pályázati forrásból elkezdődhet a felső városrészt a Balaton-parttal összekötő, 2,5 kilométer hosszú kerékpárút kialakítása és megkezdhetjük a nagyon rossz állapotban lévő Arácsi út teljes felújítását. Jó esély van rá, hogy a Balaton Szabadidő Központ melletti területen elkezdődhet a városi uszoda építése illetve a Lóczy gimnáziumban egy sportcsarnok kialakítása – fogalmazott Bóka István. A közmeghallgatás részletes beszámolója itt a honlapon, a 10. mellékletben olvasható.
A közmeghallgatáson többen aggályosnak nevezték a Balaton Volán új, tervezett városi menetrendjét, a felvetett kérdésekre Csima László, a közlekedési cég vezérigazgatója reagált.
– A helyi járatok üzemeltetése 44 millió forint veszteséget termel jelenleg, úgy, hogy a járatokon nagyon kevés az utas. Ezért kellett racionalizálni a menetrendet, amely kétségkívül járatszűkítést tartalmaz, viszont a város valamennyi fontos pontjára biztosítja a tömegközlekedést – vélekedett a fórumon a Balaton Volán vezérigazgatója, aki úgy fogalmazott: a januárban életbe lépő menetrendet az első negyedév tapasztalatai és az időközben felmerült jogos igények alapján újra megvizsgálják majd és a szükséges pontokon változtatnak rajta.
A menetrend részletes terve, a járatok térképei bővebben itt.
A balatonfured.hu oldal megtalálható a Facebookon is, klikkeljen ide, lájkoljon minket, így új híreinkről azonnal értesülhet!
balatonfured.hu
éljen a REALISTA pesszimizmus
2024.12.04.
Óvoda, belső udvar, körforgalom, 5csillagos szálló, új lakótelep, stb., egyremegy. Amit a k.u.k. időkben és talán 1950-ig építettek, az tetszett…
Bővebben
kekec
2024.11.28.
Szuper, hogy kijavítja a másik helyesírását. Imádom az ilyet. Bizony, rövid magánhangzóval írta a felemlegetett szót. De akkor miért írja…
Bővebben
ovi
2024.11.28.
Szerintem nem tájidegen, sőt egyetértek, jól néz ki. Hogy Dubaj, hogy jön ide, végképp nem értem. Biztos kellett valami nagy,…
Bővebben