A Balatoni Hajózási Zrt. közgyűlésén a tulajdonos önkormányzatok elfogadták a társaság középtávú stratégiáját, megegyeztek egy új telephelyhez szükséges ingatlan megvételéről, valamint leszavazták Siófok tőkeemelési javaslatát. A hajópark valamint a kikötők fejlesztése az elsődleges cél.
A hajózási társaság legutóbbi közgyűlésén elfogadott stratégia három fő fejlesztési iránya a hajópark illetve a kikötők fejlesztése, valamint a központi telephely áthelyezése. A közgyűlés jóváhagyta a cég jelenlegi telephelye mögötti 1,6 hektáros terület, a siófoki önkormányzat közvetett tulajdonában lévő hajdani halászati telek megvásárlását, ide költöztetnék át a társaság elavult telephelyét, egyebek közt korszerű irodaépületeket, hajójavító bázist, kikötőt, asztalos- és lakatos műhelyeket létesítve.
A tulajdonos önkormányzatok között korábban feszültséget okozott, hogy a cég 200 millió forintot már akkor átutalt a siófoki önkormányzatnak, amikor a közgyűlés még nem adta áldását a telekvásárlási ügyletre. Az eredeti tervet, miszerint Siófok az ingatlan vételárával egyező tőkeemelést hajt végre és ezzel közel ötven százalékos tulajdonrészre tesz szert a hajózási társaságban, többek között Balatonfüred önkormányzata is nehezményezte.
A legutóbbi közgyűlésen az érintett önkormányzatok végül kompromisszumra jutottak az ingatlanvásárlás és a cég stratégiájának kérdésében. Siófok eredetileg 450 millió forintért kívánta értékesíteni a területét, vállalva, hogy a város az eladási árhoz hasonló nagyságrendben tőkeemelést hajt majd végre. Ezzel a már meglévő 40 százalékos tulajdoni hányada 46 százalékra emelkedett volna. A mostani egyezség értelmében azonban Siófok a telkét olcsóbban, 410 millió forintért értékesíti, az összeg több mint felére pedig öt éven át tartó részletfizetési lehetőséget ad, vagyis nem lesz egyelőre tőkeemelés, és nem változnak a tulajdoni hányadok.
A hajózási társaság jelenlegi, part menti telephelyének része egy kisebb mesterséges sziget, ami a kiemelt üdülőövezet egyik legértékesebb területe. A város rendezési terve üdülőövezetként tartja nyilván, és a jelenlegi környezetvédelmi elvárásoknak nem megfelelő ipari területként sem kaphat hosszú ideje építési engedélyt, így fejlesztési lehetőségei igen korlátozottak. A sziget két pontján található vízleeresztő, valamint hajózási zsilip elavult, felújításra szorul.
A cég régi telephelyéről Balázs Árpád, a hajózási társaság felügyelőbizottságának elnöke, egyben Siófok polgármestere azt mondta, hogy ez a cég várhatóan több évig eltartó költözése után is a tóparti önkormányzatok tulajdonában marad. Halmos Gábor a hajózási társaság vezérigazgatója a megüresedő ingatlannal kapcsolatban korábban azt mondta az MTI-nek, hogy a régi telephely a jövőben lehetővé tenné a cég siófoki vitorláskikötőjének bővítését, amiről már előzetes tervek is készültek. A kikötőhelyek iránt ugyanis évek óta nagy a kereslet.
Forrás: MTI
Mert ha elindul a vonat...
2024.09.26.
Biztos nem Belgrádba ment a kérdéses járat... Akkor nem, hogy 32 percet késett volna, hanem 32 perccel előbb érkezett volna…
Bővebben
MÁV
2024.09.25.
A 32 perc az még csak lóf... sem. Ez tényleg így van. Bármit csak akkor lehet szóvá tenni, ha 120…
Bővebben
soha többet vonat!!!
2024.09.25.
Több éve vonatoztam utoljára és hétfőn egy világ dőlt össze bennem! a 13,05-ös tapolcai vonat 32 perces késéssel indult Füredről,és…
Bővebben