Oldal kiválasztása

Nem dőlhetünk hátra – Újabb turisztikai fejlesztések

Szerző: | 2016-02-02.

Újabb fejlesztési lehetőségek előtt a helyi turisztikai egyesület. Az uniós forrásból marketingre, brand építésre és az aktív turizmus hangsúlyozására költenének. Füred azonban már így is divatos hely, a legkedveltebb hazai nyaralóhelyek egyike. Hogyan tovább – kérdeztük a turisztikai egyesület elnökétől.

A Balatonfüredi Turisztikai Egyesület szinte elsőként alakult meg az országban, az elmúlt tíz év alatt, elsősorban az úgynevezett turisztikai desztinációs menedzsment pályázati forrásai révén, több fejlesztést is megvalósított a városban. A mintegy kétszáz tagot felölelő szervezet most újabb, jelentős pályázatra készül.
Vászolyiné Dobrosi Ágnessel
, az egyesület elnökével beszélgettünk.

– Az önkormányzat egyre több feladatban számít az egyesületre vagy kéri a segítségünket. Az elmúlt években egyértelműen nőtt a helyi turisztikai egyesület legitimitása. Évek óta azt valljuk, hogy alulról kell építkezni, az a célunk, hogy minden füredi vállalkozó csatlakozzon hozzánk, hiszen együtt, kereskedelmi és magánszállásadók, borászok, vendéglátósok és a szabadidős tevékenységeket szolgáltatók hatékonyabban tudjuk érvényesíteni érdekeinket. Tagjainknak kedvezményes megjelenési és hirdetési lehetőségeket adunk, helyet kapnak kiadványainkban, és nem utolsó sorban a tagsággal egyeztetve alakítjuk ki a fejlesztési elképzeléseinket.

– Balatonfüred a legnépszerűbb turisztikai célpontok egyike, a belföldi és külföldi vendégek körében is egyaránt népszerű. Évek óta látványosan nő a városi turizmus, sőt sikk lett a város. Hogyan tovább?

– A tavalyi év egyértelműen megmutatta, érdemes dolgozni a turizmusért. Bár Balatonfüred önmagában is vonzó hely, főleg a negyven év feletti korosztály előszeretettel jön nyaralni a városba, azért látszik, hogy az átgondolt fejlesztések, a turisztikai szolgáltatások bővítése, a programkínálat sokat jelent. 2015-ben közel tíz százalékkal nőtt a városban eltöltött vendégéjszakák száma, a külföldi vendégek száma pedig 13 százalékkal emelkedett. A külföldiek átlagosan öt éjszakát, a hazai turisták 2-3 éjszakát töltenek a városban, mindez jelentkezik a szolgáltatóknál is, hiszen döntő többségük arról számolt be, hogy nőttek a bevételeik.

– Mit tesz az egyesület azért, hogy fokozza a város iránti érdeklődést a szezonon kívüli időszakban?

– Kifejezetten ennek érdekében kötöttünk együttműködési megállapodást a Balatonfüred-Szőlősi Hegyközséggel, amely reményeink szerint hozzájárul a szezonon kívüli bor- és gasztro turizmus fellendítéséhez. Részt veszünk a Nyitott Balaton tavaszi és őszi kampányában és persze folytatjuk az egyre sikeresebb Reformkori Fesztivált. Ezeken kívül az egyesület részt vesz az integrált településfejlesztési stratégia turisztikai stratégiájának kidolgozásában is.

– Hatvanöt millió forintos uniós támogatás érhető el a legfrissebb turisztikai pályázaton, amelyen az egyesület is indul. Az elmúlt tíz évben kettő, hasonló nagyságrendű pályázaton már nyert az egyesület, mire adhat lehetőséget a mostani kiírás?

-Teljes erővel ezen a pályázaton dolgozunk. A program elsősorban a marketing, az informatikai rendszerek, online felületek illetve a pr kommunikáció fejlesztését preferálja. Tehát nem új látványelemek, szolgáltatások létrehozását kell várni, hanem a meglévő struktúra fejlesztését. Az önkormányzattal közösen úgy gondoljuk, hogy nagyon fontos a Balatonfüred brand kiépítése, ez kapja a legnagyobb hangsúlyt a pályázatban. A marketinget is erősítjük, az egyesület honlapján pedig elérhetővé tesszük az online szállásfoglalási rendszert. Tervezzük, hogy jövőre feláll a füredi szolgáltatókra vonatkozó minőségi védjegy rendszer is. Idén nyáron döntenek a támogatásokról, vagyis sikeres pályázat esetén elsősorban jövőre lesz érzékelhető a változás.

– Néhány példa ezek közül?

– A város marketingje jó, egyedülálló az épített és a természeti környezet, a szolgáltatók is minőséget adnak. De nem dőlhetünk hátra, ezt kell tovább erősíteni. Tovább kell bővíteni a szezonon kívüli időszak kínálatát, reagálni kell az igényekre, még több lehetőséget kínálni a gyermekes családoknak. Az aktív turizmusnak még nagyobb hangsúlyt kell kapnia, a bor és gasztro turizmus fejlesztése elengedhetetlen, és szükség van a garantált, minden évszakban tartalmas időtöltést kínáló városi programcsomagra. Fejleszteni szeretnénk az üzleti és konferencia turizmust, tovább fejlesztenénk a túraútvonalakat, nemcsak a természetjáró utakat, hanem a bortúrákat is, ezek ősztől tavaszig érhetők el a térségben. Egyáltalán, el kell kezdenünk térségben gondolkodni, melynek összefogását a Balaton Best Térségi Turisztikai Kft. biztosítja.

balatonfured.hu

Megosztás

Ne maradjon le a város legfontosabb híreiről!

Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből Balatonfüred híreiről!

Olvass tovább

Programok

Hírek, Agora

Hírek

Partnerségi egyeztetés

A város képviselő-testülete kezdeményezte a város településrendezési eszközeinek módosítását.

kiváncsi autós

2025.04.14.

Ami Ausztriát illeti, van egy érdekes jelenség. Sokszor látogatjuk a burgenlandi rokonainkat. Kifelé menve hogy hol a határ, azt becsukott…

Gab

2025.04.13.

Pontosan ott, ahol a MNB alapítványi pénzei, és a magánnyugdíjpénztári befizetéseink. Egyébbként az üzemanyag árában is van "útadó". Na, az…

Francia krémes, jaj nekem

2025.04.10.

Bergmann Gabi díjához én is gratulálok, de vérző szívvel, mert ha arra járok, mindig be KELL oda mennem, és akkor…

HOZZÁSZÓLÁSOK

Hirdetés

Wow Banner Fekvo Szoveg V2 2
Toplogo Monitor
anigifwpmozi
Wow Banner Fekvo Szoveg V2 2
Bahart