Soha ennyi látogató nem volt még a Vaszary Galériában. Rippl-Rónai életművet átfogó kiállítását egy hónap alatt több mint ötezren látták, de Vasarely geometrikus absztraktjai és a különleges irodalmi tárlat iránt is akkora az érdeklődés, hogy meghosszabbították mindkét kiállítás nyitva tartási idejét.
Szinte példa nélküli, hogy egy vidéki galériában egymással párhuzamosan négy jelentős kiállítás legyen látható. A Vaszary Galériában most ez a helyzet állt elő, a tárlatok korokat, stílusokat és ízléseket ívelnek át.
A nemzetközi szinten is az egyik legjegyzettebb magyar képzőművész, Rippl-Rónai József Komor rajzosság – Derűs festőiség című, nagyszabású tárlatán az alkotó több remekműve is szerepel. Nyomon követhetjük, a francia korszak komor, fekete képeitől hogyan jutott el Rippl-Rónai az erős, színekben tobzódó, úgynevezett kukoricás festményekig, majd az élete utolsó szakaszára jellemző éteri női alakokat ábrázoló rajzokig.
A modern magyar festőművészet egyik nagy klasszikusa igazi húzónévnek bizonyul, a Vaszary Villában eddig egyetlen kiállítást sem övezett ekkora érdeklődés. Újdonság az is, hogy a nyolcvan képet felvonultató kiállítás mellett a galéria ajándékboltjában is nagy a forgalom, visznek mindent, a jegyzetfüzettől a táskákig, amelyeken Rippl-Rónai festmények láthatók. Képek a kiállításról itt.
Szintén a galériában, január elejéig látogatható Victor Vasarely: Szerigráfiák, multiplikák című kiállítása.
A 20. század egyik legismertebb alkotójának, az op-art, a kinetikus és a geometrikus absztrakt művészet irányadó képviselőjének tárlata iránt is élénk az érdeklődés. Vasarely vizuális kísérletei olyannyira vonzzák a látogatókat, hogy két hónappal meghosszabbították a budapesti Vasarely Múzeum gyűjteményéből válogató kiállítást. Bővebben itt.
Az írásbeliséggel, az irodalommal leszámoló különleges tárlat, a Képbe zárt írások, a galéria tetőterében kapott helyet. Írás és kép egymáshoz való viszonyát, az olvasás és megértés illetve az elsősorban az érzékekre ható vizualitás közötti különbségeket firtatja a kiállítás. A szavak mögötti valódi tartalom tárulhat fel, ha szakítva a konvencionális megértési receptekkel, csak úgy a maga természetességében rácsodálkozunk a grafikákra.
A kiállítás október 30-ig látogatható, addig a tervek szerint Háy János író tart majd szubjektív tárlatvezetést és Esterházy Péterre is emlékeznek, akinek itt látható kultikus rajzlapja, amelyre lemásolta Ottlik Géza Iskola a határon című regényét.
Képek és szöveg a kiállításról.
És hogy a kispolgári romantika se maradjon ki, Cilinder és lokni címmel gyűjteményes biedermeier tárlat is látogatható magyar és osztrák festők képeiből a galériában.
balatonfured.hu
Belső üdvar-hoz
2024.11.15.
Köszönöm, hogy megengedi a szubjektivitást, mert szerintem igenis betonszörny. Ez is és igen, a vele szemben lévő is. Szerintem. Nem…
Bővebben
belső udvar
2024.11.12.
Szerintem nem betonszörny épül, az ezzel szemben van, de ez szubjektív. Lesz egy nyitott épület, üzletekkel, szerintem ez jó. Fűmaggal…
Bővebben
Krónikás
2024.11.11.
Teljes egészében egyetértek "belső udvarral". Egy újabb terület lesz rendezett. Ugyanakkor érthetetlen, hogy Füreden már olyan területeken is el lehet…
Bővebben