Minden eddiginél több, 682 hajó nevezett az idei versenyre. A vitorlások Balatonkenese, Siófok és Keszthely érintésével több mint 150 kilométert megtéve érkeztek vissza Balatonfüredre.
Nagy melegben, és kicsi szélben zajlott a verseny, így a gyors katamaránok sem tudták még megközelíteni sem a verseny rekordját.
A Safram a verseny kétharmadában az élen haladt, magabiztosan vezetve az őt követő Litkey Farkas irányította Prevital előtt. A két vezető hajó nagyon elhúzott a mezőnytől.
A Safram kormányosa, Christophe Peclard. A legénység tagjai: Rodolphe Gautir, Fabien Froesch, Fabian Racloz KF, Nils Palmieri, Antoine Lauriot Prerost.
A Litkey Farkas kormányozta Prevital legénysége: Bartos Zoltán, Lovas Zsolt, Lepp Gyula, Tóth Róbert, Oroszlán Gábor.
Az 50. Kékszalag Erste Nagydíjon a rekordszámú indulóból végül 541 hajó futott be a célba, ami 79 százalékos befutási arányt jelent. Azaz 10-ből 8 hajó végigment a több mint 150 kilométeres távon.
A jubileumi versenyen számos kategóriában osztanak ki díjakat. Az abszolút értékelésben az első helyen végző csapat elnyeri a Herendi Porcelánmanufaktúrában készített díszes kupát, és minden hajóosztály helyezettjeit is díjazzák.
A klasszikus osztályok legeredményesebb hajója, a legjobban navigáló hajó csapata, valamint a legidősebb és legfiatalabb versenyző is díjat kap. Az 1940-ben és 1942-ben rendezett Kékszalagon a győztes hajó kormányosáról, Gordon Evelynről elnevezett különdíjban részesül az abszolút értékelésben legeredményesebb női kormányos is.
Holczhauser András a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára úgy fogalmazott: reméli a Kékszalag hozzájárul ahhoz, hogy a vitorlázás igazi tömegsporttá váljon Magyarországon. Azt is nagyon fontosnak tartja a szövetség, hogy a Balaton és a többi magyarországi tó belföldi és nemzetközi szempontból is még meghatározóbb turisztikai és vitorlásturisztikai célpont legyen.
Balatonfüred, 2018. július 26.
Az 50. Kékszalag Erste Nagydíj tókerülõ vitorlásverseny mezõnye a rajt után Balatonfüred közelében 2018. július 26-án.
MTI Fotó: Jánossy Gergely
Fotók: Cserta Gábor, Szántó Áron
"alvóbabák" az utakon
2025.03.18.
A gyorshajtókat büntetik és joggal, de mikor büntetik már a másik oldalt? akik tiszta útviszonyok mellett is csak 65-75 km-el…
Bővebben
Krónikás
2025.02.28.
A szolidaritási adó mértéke mellett problémás az átláthatatlansága. Azt már látjuk, hogy kikre és mennyit róttak ki, de arról soha…
Bővebben
Kérdés-nek
2025.02.05.
Köszönöm a választ!
Bővebben