A több mint 110 éves vonalszakaszon, mintegy ötven éve hajtottak végre utoljára jelentősebb korszerűsítést, noha a nyári hónapokban komoly forgalomnak van kitéve. A villamosítás – a menetidő és a környezetterhelés csökkenésén túl – erre is hosszú távú megoldást nyújt majd.
Nem egészen másfél év múlva gördülhet végig az első villanyvonat a Balaton északi partján. A Szabadbattyán – Balatonfüred közötti 55 kilométeres vonalszakasz villamosítását célzó projekt keretében kezdődött meg az 50 Hz-es 2×25 kV-os váltakozó áramú villamos felsővezetéki hálózat kiépítése. A pályarekonstrukciós munkálatoknak köszönhetően az eddigi sebességkorlátozások is megszűnnek a vonalon.
A villamosítási és pályafelújítási munkákkal párhuzamosan átépítik és akadálymentesítik Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomásokat. Alsóörsön a meglévő, de használaton kívüli vágányokat megszüntetik, továbbá a felsővezetéki hálózat üzemeltetéséhez szükséges telephelyet és új járműtároló épületet létesítenek a karbantartó járművek részére. Megtörténik a mára funkciót vesztett csonkavágány elbontása Balatonalmádiban.
– A beruházásnak köszönhetően Magyarország egyik legnépszerűbb üdülőhelyének megközelíthetősége jelentősen javulni fog. 2021 tavaszától a villamosított szerelvények Budapestről immár nemcsak Székesfehérvárig, hanem egészen Balatonfüredig közlekednek majd. A villanyvonatok gyorsabb, kényelmesebb és környezetvédelmi szempontból is fenntarthatóbb alternatívát kínálnak majd a Balaton északi partjára utazóknak” – jelentette be Lóczi Gábor, a projektet megvalósító konzorciumot vezető Vasútvill Kft. projektvezetője.
Az észak-balatoni vasútvonal nyári szezonális kihasználtságát a beruházás ütemezésnél is figyelembe vették, ezért kezdődött meg a kivitelezés csak szeptemberben. A munkálatok 2021. május közepéig több ütemben valósulnak majd meg. A munkálatok ideje alatt részleges éjszakai vágányzárakra és teljes vonatkizárásokra is számítaniuk kell az utasoknak, az utasforgalom lebonyolítását ilyenkor vonatpótló autóbuszok biztosítják majd. Ugyanakkor a 2020. nyári főszezonban a vonatközlekedés korlátozásával járó munkálatokat felfüggesztik, így június közepétől augusztus végéig a vasúti forgalom zavartalan lesz.
A fejlesztés közel 23 milliárd forintból valósul meg.
Krónikás
2024.12.13.
Ismét lélek melegítő volt az iskolai kórusok karácsonyi hangversenye a Kongresszusi Központban. Köszönjük!
Bővebben
éljen a REALISTA pesszimizmus
2024.12.04.
Óvoda, belső udvar, körforgalom, 5csillagos szálló, új lakótelep, stb., egyremegy. Amit a k.u.k. időkben és talán 1950-ig építettek, az tetszett…
Bővebben
kekec
2024.11.28.
Szuper, hogy kijavítja a másik helyesírását. Imádom az ilyet. Bizony, rövid magánhangzóval írta a felemlegetett szót. De akkor miért írja…
Bővebben