A több mint 110 éves vonalszakaszon, mintegy ötven éve hajtottak végre utoljára jelentősebb korszerűsítést, noha a nyári hónapokban komoly forgalomnak van kitéve. A villamosítás – a menetidő és a környezetterhelés csökkenésén túl – erre is hosszú távú megoldást nyújt majd.
Nem egészen másfél év múlva gördülhet végig az első villanyvonat a Balaton északi partján. A Szabadbattyán – Balatonfüred közötti 55 kilométeres vonalszakasz villamosítását célzó projekt keretében kezdődött meg az 50 Hz-es 2×25 kV-os váltakozó áramú villamos felsővezetéki hálózat kiépítése. A pályarekonstrukciós munkálatoknak köszönhetően az eddigi sebességkorlátozások is megszűnnek a vonalon.
A villamosítási és pályafelújítási munkákkal párhuzamosan átépítik és akadálymentesítik Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomásokat. Alsóörsön a meglévő, de használaton kívüli vágányokat megszüntetik, továbbá a felsővezetéki hálózat üzemeltetéséhez szükséges telephelyet és új járműtároló épületet létesítenek a karbantartó járművek részére. Megtörténik a mára funkciót vesztett csonkavágány elbontása Balatonalmádiban.
– A beruházásnak köszönhetően Magyarország egyik legnépszerűbb üdülőhelyének megközelíthetősége jelentősen javulni fog. 2021 tavaszától a villamosított szerelvények Budapestről immár nemcsak Székesfehérvárig, hanem egészen Balatonfüredig közlekednek majd. A villanyvonatok gyorsabb, kényelmesebb és környezetvédelmi szempontból is fenntarthatóbb alternatívát kínálnak majd a Balaton északi partjára utazóknak” – jelentette be Lóczi Gábor, a projektet megvalósító konzorciumot vezető Vasútvill Kft. projektvezetője.
Az észak-balatoni vasútvonal nyári szezonális kihasználtságát a beruházás ütemezésnél is figyelembe vették, ezért kezdődött meg a kivitelezés csak szeptemberben. A munkálatok 2021. május közepéig több ütemben valósulnak majd meg. A munkálatok ideje alatt részleges éjszakai vágányzárakra és teljes vonatkizárásokra is számítaniuk kell az utasoknak, az utasforgalom lebonyolítását ilyenkor vonatpótló autóbuszok biztosítják majd. Ugyanakkor a 2020. nyári főszezonban a vonatközlekedés korlátozásával járó munkálatokat felfüggesztik, így június közepétől augusztus végéig a vasúti forgalom zavartalan lesz.
A fejlesztés közel 23 milliárd forintból valósul meg.







antinikotinista
2025.11.07.
Jól hangzik ez a bagóstopp, de minden rendelet csak annyit ér, amennyit végrehajtanak belőle. Ki és hogyan fogja ezt ellenőrizni…
Bővebben
Legyen minél több bejárható partszakasz!
2025.11.06.
Igen, köszönjük! És az év minél hosszabb időszakában, annál jobb!
Bővebben
Bagóstopp
2025.11.01.
Mindenféle szarkazmus nélkül, tényleg gratulálok a döntéshez! Ennek legalább tényleg van értelme! Még sok ilyet (nem tudok nem a turistastoppra…
Bővebben