Az RSM2 katamarán pénteken hajnali három óra körül ért célba az utóbbi tíz év leglassabb Kékszalagján. A győztes hajó legénységének tagjai: Vándor Róbert, Kalocsai Zsolt, Lange Péter, Bali István, Margitics Botond és Fekete András voltak.
A második helyen közel 45 perces hátránnyal a nagyot hajrázó New Black Jack (Roland Gabler) jött be. Utánuk már sűrű volt a mezőny. A dobogóra még az MKB-Prospex (Kaiser Kristóf) fért fel.
A Raffica (Király Zsolt) fért be az abszolút első nyolc helyre egyedüli nem katamaránként, a hetedik pozícióban, így ők nyerték a Yardstick hajóosztályt.
A tavalyi győztes Racing Django (Petrányi Zoltán) nyolcadikként futott be, Józsa Márton Fifty-fifty-je ötödik lett, Litkey Farkas kilencedikként ért a célba a Prevital kormányosaként.
– Végig tudatosan vitorláztunk, megvolt a sebességünk, nem kockáztattunk, jó ritmusban voltunk a mezőnnyel, a széllel, a természettel, úgyhogy igazából jól kijött minden. Együtt, közösen értük el ezt az eredményt. Rengeteg munkánk van ebben a sikerben. Ezt a hajót három évvel ezelőtt hoztuk be, már a harmadik katamaránunk 2010 óta. Nagyon sokat fejlesztettük a hajót, mire ilyen tempót ki tudtunk belőle hozni, amire most szükség volt – nyilatkozta Vándor Róbert, az RSM2 kormányosa az M4 Sportnak a célba érkezés után.
– Kenesét második helyen vettük, utána élre álltunk, ott éreztük már, hogy kezdtünk ellépni. Nyilván az még a verseny eleje, ott még az ember nem dőlhet hátra, de nagyon szép előnyt kovácsoltunk, a tihanyi átkelés után már szinte alig láttuk az üldözőbolyt. Aztán elállt a szél és mindenki utolért bennünket, így újra kezdődött minden. Nagy küzdelem volt a keszthelyi öbölben nagyon kevés széllel, ott szintén sikerült valahogy az élre kanyarodnunk és elsőként venni a bóját. Visszafelé volt még egy-két visszaesés, éreztük, hogy az északi part a jobb, oda többször, amint tudtunk visszafordultunk. Igazából ritmusban voltunk a természettel, jól működött minden” – értékelt Vándor Róbert.
Az idei Kékszalagra 535 hajó nevezett, akik 27 hajóosztályban versengenek egymással. A rendkívül szélcsendes időjárás miatt az utóbbi tíz év leglassabb versenye volt az idei.
A mezőny döntő többsége még vízen van.
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, amelyet 1934-ben rendeztek meg először. A 155 kilométeres táv teljesítésére a hajósoknak 48 óra áll rendelkezésükre Balatonfüredről indulva.








igazi régi fürediek
2025.12.17.
Tisztelt Névtelen! Van egy nagy baj! A hozzászólása után ítélve Önnel semmi baja a füredieknek, hanem az éjszakai rendzavarókkal, stb.…
Bővebben
2025.12.16.
Sajnos a "rezignált füredinek" nem tudtam válaszolni, ezért ha nyomon követi az itteni beszélgetést, akkor válaszolnék, mégpedig nem vagyok iszákos,…
Bővebben
szintén nagyon fáradt füredi
2025.12.10.
Egyetértek rezignált füredivel, sőt. Én egyébként Judithoz képest pont fordítva érzem, évtizedek óta és évről évre egyre inkább: pont, hogy…
Bővebben