Oldal kiválasztása

Ritmusban a természettel – RSM2 a Kékszalag győztes

Szerző: | 2020-07-31.

A Vándor Róbert kormányozta RSM2 nyerte az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat. A rendkívül szélcsendes versenyen 17 óra 52 perc 57 másodperc alatt teljesítve a távot, hajnalban ért célba a győztes katamarán. Ritmusban voltunk a természettel – nyilatkozta a győztes hajó kormányosa.

Az RSM2 katamarán pénteken hajnali három óra körül ért célba az utóbbi tíz év leglassabb Kékszalagján. A győztes hajó legénységének tagjai: Vándor Róbert, Kalocsai Zsolt, Lange Péter, Bali István, Margitics Botond és Fekete András voltak.

A második helyen közel 45 perces hátránnyal a nagyot hajrázó New Black Jack (Roland Gabler) jött be. Utánuk már sűrű volt a mezőny. A dobogóra még az MKB-Prospex (Kaiser Kristóf) fért fel.
A Raffica (Király Zsolt) fért be az abszolút első nyolc helyre egyedüli nem katamaránként, a hetedik pozícióban, így ők nyerték a Yardstick hajóosztályt.
A tavalyi győztes Racing Django (Petrányi Zoltán) nyolcadikként futott be, Józsa Márton Fifty-fifty-je ötödik lett, Litkey Farkas kilencedikként ért a célba a Prevital kormányosaként.

– Végig tudatosan vitorláztunk, megvolt a sebességünk, nem kockáztattunk, jó ritmusban voltunk a mezőnnyel, a széllel, a természettel, úgyhogy igazából jól kijött minden. Együtt, közösen értük el ezt az eredményt. Rengeteg munkánk van ebben a sikerben. Ezt a hajót három évvel ezelőtt hoztuk be, már a harmadik katamaránunk 2010 óta. Nagyon sokat fejlesztettük a hajót, mire ilyen tempót ki tudtunk belőle hozni, amire most szükség volt – nyilatkozta Vándor Róbert, az RSM2 kormányosa az M4 Sportnak a célba érkezés után.

– Kenesét második helyen vettük, utána élre álltunk, ott éreztük már, hogy kezdtünk ellépni. Nyilván az még a verseny eleje, ott még az ember nem dőlhet hátra, de nagyon szép előnyt kovácsoltunk, a tihanyi átkelés után már szinte alig láttuk az üldözőbolyt. Aztán elállt a szél és mindenki utolért bennünket, így újra kezdődött minden. Nagy küzdelem volt a keszthelyi öbölben nagyon kevés széllel, ott szintén sikerült valahogy az élre kanyarodnunk és elsőként venni a bóját. Visszafelé volt még egy-két visszaesés, éreztük, hogy az északi part a jobb, oda többször, amint tudtunk visszafordultunk. Igazából ritmusban voltunk a természettel, jól működött minden” – értékelt Vándor Róbert.

Az idei Kékszalagra 535 hajó nevezett, akik 27 hajóosztályban versengenek egymással. A rendkívül szélcsendes időjárás miatt az utóbbi tíz év leglassabb versenye volt az idei.
A mezőny döntő többsége még vízen van.

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, amelyet 1934-ben rendeztek meg először. A 155 kilométeres táv teljesítésére a hajósoknak 48 óra áll rendelkezésükre Balatonfüredről indulva.

Megosztás

Ne maradjon le a város legfontosabb híreiről!

Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön első kézből Balatonfüred híreiről!

Olvass tovább

Programok

Hamvas Napok

2024-03-22-23. Irodalmi Szalon

Irodalom és filozófia Hamvas Béla jegyében.

< 2024 >

Hírek, Agora

Hírek

Teljes útzár

Március 11-14. között ívóvíz hálózati munkálatok miatt teljes útlezárás lesz a Táncsics utcában.

Agora

• Mária2024-03-17 14.24AgoraSokan voltak a koncerten, teltház volt. Többször hallottam zenélni, de ez volt eddig a legjobb műsora.
  • cinikus2024-03-17 09.05AgoraSzép volt az ünnepi beszéd. Még szebb lett volna, ha a nagyobbik részét nem a központban írták volna.
  • morze2024-03-17 08.51AgoraSzép gondolattal zárja a polgármester a beszédét. Valóban jó és érdemes itt élni. De az lenne a kérésem, hogy a