Október 13-án kezdődik Balatonfüreden a 49er, 49er FX és a kéttestű Nacra17 osztályok U23-as Európa-bajnoksága. A verseny kétszeresen is kiemelt jelentőségű a magyar vitorlázásban, egyrészt még soha nem rendeztek a Balatonon nemzetközi versenyt high-performance olimpiai osztálynak, másrészt pedig ez a verseny a Magyar Vitorlás Szövetség új, füredi kikötőjében rendezett első nemzetközi vitorlásverseny.
– Ezeknek az osztályoknak Magyarországon nem volt még világversenye, ezért hatalmas fegyvertény, hogy az idei évben az U23-as korosztályú Európa-bajnokságot itt, Balatonfüreden rendezhetjük meg – mondta Cserép Csaba, a magyar 49er osztály osztálykapitánya, a rendező egyesület, a Balatonfüredi Yacht Club elnökségi tagja.
– A 49er, a 49er FX és a kéttestű Nacra 17 azok az olimpiai osztályok, amelyek teljesítményüknél fogva a jövőt képviselik. Ebben a mezőnyben feltehetően lesz egy-két versenyző, akikkel talán már a párizsi játékokon is találkozhatunk – tette hozzá Cserép Csaba.
Az Európa-bajnokságot rendező klub, a Balatonfüredi Yacht Club Magyarország legrégebbi, 1867-ben alapított vitorlásklubja. A klub kulcsszerepet játszik az utánpótlás fejlesztésben és a tehetséggondozásban, és nemzetközileg is tapasztalt szakmai stábbal rendelkezik, több nagy nemzetközi verseny, kontinens-, illetve világbajnokságok, Európa Kupák sikeres rendezésén vannak már túl. A verseny társrendezője a Magyar Vitorlás Szövetség.
– A nyár közepén lett hivatalos, hogy az Európa-bajnokságot eredeti helyszínén nem tudják megrendezni, így új pályázatot írtak ki, amelyen rajtunk kívül egy spanyolországi helyszín indult. Végül a BYC nyerte el a rendezés jogát, ami nagy öröm és megtiszteltetés, de egyben teher is, hiszen a szokásosnál jóval kevesebb idő alatt kellett felkészülnünk – mondta Böröcz István, a rendező BYC ügyvezető igazgatója.
– Örülünk, hogy megmutathatjuk, mire vagyunk képesek, gyönyörű tavi környezetben, nemzetközi hátterű gárda rendezésében, jó versenyekkel és színes programokkal várjuk a felnőtt mezőny küszöbén álló U23-as generációt- tette hozzá.
Általában a junior versenyeken a 49er osztályban 60-80 hajó szokott elindulni a fiúk között, az FX-ben pedig 40-50 egységgel versenyeznek. A Nacra osztály nehezebb dió, mert van, amikor 8-10 hajó is elindul, de tavaly például a Junior EB-t nem is rendezték meg. A szervezők azért remélik, hogy ott is összejöhet egy tíz hajós mezőny. Hatalmas lehetőség a magyar fiatal versenyzőknek, hogy hazai vizeken, barátságos környezetben, az utazás kényszere nélkül versenyezhetnek komoly mezőnyben, amelyben feltehetően a jövő olimpiai résztvevői, talán bajnokai is versenyeznek.
Az Európa-bajnokság megnyitója október 12-én lesz, a futamok másnap, 13-án kezdődnek. A verseny selejtezőkre és döntő futamokra bomlik, a döntő futamokat a tervek szerint október 15-én és 16-án rendezik, majd aznap a díjkiosztóval zárul az Európa-bajnokság. A versenyzők a Kékszalag port vadonatúj infrastruktúráját vehetik igénybe, a szervezők minden nap a futamok után snackkel és gyümölccsel várják őket a kikötőben és két közös vacsorát is terveznek.
A hajóosztály hazai történetéről:
Miután a 2000-es sydneyi olimpián debütált a 49er, fiatal magyar vitorlázók – köztük néhány olimpikon – megvásárolták és hazahozták az első néhány 49ert. A versenyzés hamarosan beindult, és 2003-ban rendezték meg az első Országos Bajnokságot 10 hajóval. Bár voltak hullámvölgyek, jelenleg a 29-esből kijövő fiatalokkal reneszánszát éli az osztály Magyarországon.
Belső üdvar-hoz
2024.11.15.
Köszönöm, hogy megengedi a szubjektivitást, mert szerintem igenis betonszörny. Ez is és igen, a vele szemben lévő is. Szerintem. Nem…
Bővebben
belső udvar
2024.11.12.
Szerintem nem betonszörny épül, az ezzel szemben van, de ez szubjektív. Lesz egy nyitott épület, üzletekkel, szerintem ez jó. Fűmaggal…
Bővebben
Krónikás
2024.11.11.
Teljes egészében egyetértek "belső udvarral". Egy újabb terület lesz rendezett. Ugyanakkor érthetetlen, hogy Füreden már olyan területeken is el lehet…
Bővebben