Október 13-án kezdődik Balatonfüreden a 49er, 49er FX és a kéttestű Nacra17 osztályok U23-as Európa-bajnoksága. A verseny kétszeresen is kiemelt jelentőségű a magyar vitorlázásban, egyrészt még soha nem rendeztek a Balatonon nemzetközi versenyt high-performance olimpiai osztálynak, másrészt pedig ez a verseny a Magyar Vitorlás Szövetség új, füredi kikötőjében rendezett első nemzetközi vitorlásverseny.
– Ezeknek az osztályoknak Magyarországon nem volt még világversenye, ezért hatalmas fegyvertény, hogy az idei évben az U23-as korosztályú Európa-bajnokságot itt, Balatonfüreden rendezhetjük meg – mondta Cserép Csaba, a magyar 49er osztály osztálykapitánya, a rendező egyesület, a Balatonfüredi Yacht Club elnökségi tagja.
– A 49er, a 49er FX és a kéttestű Nacra 17 azok az olimpiai osztályok, amelyek teljesítményüknél fogva a jövőt képviselik. Ebben a mezőnyben feltehetően lesz egy-két versenyző, akikkel talán már a párizsi játékokon is találkozhatunk – tette hozzá Cserép Csaba.
Az Európa-bajnokságot rendező klub, a Balatonfüredi Yacht Club Magyarország legrégebbi, 1867-ben alapított vitorlásklubja. A klub kulcsszerepet játszik az utánpótlás fejlesztésben és a tehetséggondozásban, és nemzetközileg is tapasztalt szakmai stábbal rendelkezik, több nagy nemzetközi verseny, kontinens-, illetve világbajnokságok, Európa Kupák sikeres rendezésén vannak már túl. A verseny társrendezője a Magyar Vitorlás Szövetség.
– A nyár közepén lett hivatalos, hogy az Európa-bajnokságot eredeti helyszínén nem tudják megrendezni, így új pályázatot írtak ki, amelyen rajtunk kívül egy spanyolországi helyszín indult. Végül a BYC nyerte el a rendezés jogát, ami nagy öröm és megtiszteltetés, de egyben teher is, hiszen a szokásosnál jóval kevesebb idő alatt kellett felkészülnünk – mondta Böröcz István, a rendező BYC ügyvezető igazgatója.
– Örülünk, hogy megmutathatjuk, mire vagyunk képesek, gyönyörű tavi környezetben, nemzetközi hátterű gárda rendezésében, jó versenyekkel és színes programokkal várjuk a felnőtt mezőny küszöbén álló U23-as generációt- tette hozzá.
Általában a junior versenyeken a 49er osztályban 60-80 hajó szokott elindulni a fiúk között, az FX-ben pedig 40-50 egységgel versenyeznek. A Nacra osztály nehezebb dió, mert van, amikor 8-10 hajó is elindul, de tavaly például a Junior EB-t nem is rendezték meg. A szervezők azért remélik, hogy ott is összejöhet egy tíz hajós mezőny. Hatalmas lehetőség a magyar fiatal versenyzőknek, hogy hazai vizeken, barátságos környezetben, az utazás kényszere nélkül versenyezhetnek komoly mezőnyben, amelyben feltehetően a jövő olimpiai résztvevői, talán bajnokai is versenyeznek.
Az Európa-bajnokság megnyitója október 12-én lesz, a futamok másnap, 13-án kezdődnek. A verseny selejtezőkre és döntő futamokra bomlik, a döntő futamokat a tervek szerint október 15-én és 16-án rendezik, majd aznap a díjkiosztóval zárul az Európa-bajnokság. A versenyzők a Kékszalag port vadonatúj infrastruktúráját vehetik igénybe, a szervezők minden nap a futamok után snackkel és gyümölccsel várják őket a kikötőben és két közös vacsorát is terveznek.
A hajóosztály hazai történetéről:
Miután a 2000-es sydneyi olimpián debütált a 49er, fiatal magyar vitorlázók – köztük néhány olimpikon – megvásárolták és hazahozták az első néhány 49ert. A versenyzés hamarosan beindult, és 2003-ban rendezték meg az első Országos Bajnokságot 10 hajóval. Bár voltak hullámvölgyek, jelenleg a 29-esből kijövő fiatalokkal reneszánszát éli az osztály Magyarországon.
Szerettem vonatozni
2024.10.05.
Én 4 óra 30 percig utaztam Balatonfüred Bp között. Székesfehérváron lekéstük a délipartról érkezö express vonatot és nem volt mozdony!…
Bővebben
Mert ha elindul a vonat...
2024.09.26.
Biztos nem Belgrádba ment a kérdéses járat... Akkor nem, hogy 32 percet késett volna, hanem 32 perccel előbb érkezett volna…
Bővebben
MÁV
2024.09.25.
A 32 perc az még csak lóf... sem. Ez tényleg így van. Bármit csak akkor lehet szóvá tenni, ha 120…
Bővebben