Még tavasszal indultak országos turnéra a Volkswagen eHybrid és sport modelljei, a 3500 lovas flotta erősebb fele most, október 7-én érkezik meg a Balaton-parti településre. Ezúttal nem a környezetvédelemé, netán az alacsony fogyasztásé lesz a főszerep, hanem a lóerők, a Nm-ek, a másodpercek, az olykor„rázós” futóművek és az izgalmas stíluselemek kerülnek a reflektorfénybe.
A 300 lóerős Golf GTI Clubsport például mindössze 5,6 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t. Nem is rossz, ugye?! Ráadásul alapáron kínál sperrdifit, így gyakorlatilag bármikor, bárhol készen áll egy jó kis gyorsulásra. És a csúcs GTI ültetett futóműve pályán is jól teljesít, ha éppen zárt aszfaltcsíkon szeretnénk megkergetni.
Szinte hihetetlen, de a T-ROC R nemcsak ugyanannyi lóerővel bír, mint a Golf GTI Clubsport, de le is hagyja azt egy-egy piros lámpás rajtolásnál. A Launch Control segítségével ugyanis 4,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, s akár 250 km/h-val is képes repeszteni. Szép eredmény egy szabadidő-autótól. Persze, az R betű egyet jelent a Volkswagennél a teljesítménnyel, hagyományosan a legerősebb kiviteleket jelölik csak vele. Nem véletlen, hogy a 400 Nm mellé összkerék-hajtás, porgresszív kormányzás és Race üzemmód is jár, plusz néhány különleges optikai kiegészítő. Ezek közé tartoznak a tetőszéli spoilerek, a nagy légbeömlők, valamint a hátsó diffúzor is.
- Képgaléria
A szuperelegáns, mégis kellően dinamikus és erőteljes Arteon SB R 20 colos Estoril felniken rója a kilométereket, miközben négy kipufogóvég kürtöli világgá, hogy 320 tagú ménes tombol az összkerekes életmód-kombi gépházteteje alatt. A hatalmas légbeömlők ugyancsak a nyújtott és lapos karosszéria sportosságát hangsúlyozzák, naná, hiszen az Arteon SB R akár 270 km/h-s tempóval is képes száguldani a német autópályákon. Durva!
Ugyanilyen erős az aktuális Golf R, mely minden idők legerősebb széria Golfja. Az exkluzív stílusú lökhárítók, a hűtőrács tetején végigfutó kéken világító LED-szalag rögtön elárulja, hogy a valaha volt legerősebb széria TSI egysége dolgozik a négykerék-hajtású sportkompaktban. Az ültetett kasztni, a 19 colos, típus-specifikus könnyűfém felnik, az oldalsó szoknyák és a kék féknyergek ugyancsak erről árulkodnak. Az R-Performance Torque Vectoring rendszerrel ellátott 4MOTION nemcsak az első és a hátsó tengely között osztja el a turbófeltöltős aggregát nyomatékát, hanem a két hátsó kerék között is, ami hihetetlen mozgékonysággal ruházza fel a 320 lóerős Golfot. Ja, hát a Nürburgring Nordschleifén finomhangolták, s az amerikai verzió még Drift módot is kap.
Ehhez képest a Polo GTI 207 lóereje nem tűnik soknak, de könyörgök, az mégiscsak egy kiskocsi. Így a 2 literes TSI benzinmotornak csupán 1400 kilogrammot kell cipelnie… és ne felejtsük, a GTI Polóhoz is jár ültetett futómű, feszesebb csillapítás, valamint elektronikus differenciálzár (XDS). A 17 colos felnik mögött pedig piros féknyergek lapulnak, továbbá méhsejt mintázatú hűtőrács és dupla kipufogó árulkodik a Polo egyéniségéről.
Végül, de nem utolsósorban a Tiguan R-t is elvihetjük a körre, melyről a Volkswagen azt írja, hogy „amennyire stílusos, akkora élményt nyújt neked”. Elvileg amúgy városi SUV-nak született, ám a 320 lóerős csúcsteljesítménye messze túlmutat ezen. A közel 2 tonnás családi autó vezetője akár 250 km/h-val is tud száguldani, ilyenkor csak remélhetjük, hogy nem ülnek a fedélzeten gyerekek. Még jó, hogy a stílusos megjelenésű Tiguan R biztonsági csomagja teljes.
(X)
Belső üdvar-hoz
2024.11.15.
Köszönöm, hogy megengedi a szubjektivitást, mert szerintem igenis betonszörny. Ez is és igen, a vele szemben lévő is. Szerintem. Nem…
Bővebben
belső udvar
2024.11.12.
Szerintem nem betonszörny épül, az ezzel szemben van, de ez szubjektív. Lesz egy nyitott épület, üzletekkel, szerintem ez jó. Fűmaggal…
Bővebben
Krónikás
2024.11.11.
Teljes egészében egyetértek "belső udvarral". Egy újabb terület lesz rendezett. Ugyanakkor érthetetlen, hogy Füreden már olyan területeken is el lehet…
Bővebben