Még tavasszal indultak országos turnéra a Volkswagen eHybrid és sport modelljei, a 3500 lovas flotta erősebb fele most, október 7-én érkezik meg a Balaton-parti településre. Ezúttal nem a környezetvédelemé, netán az alacsony fogyasztásé lesz a főszerep, hanem a lóerők, a Nm-ek, a másodpercek, az olykor„rázós” futóművek és az izgalmas stíluselemek kerülnek a reflektorfénybe.
A 300 lóerős Golf GTI Clubsport például mindössze 5,6 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t. Nem is rossz, ugye?! Ráadásul alapáron kínál sperrdifit, így gyakorlatilag bármikor, bárhol készen áll egy jó kis gyorsulásra. És a csúcs GTI ültetett futóműve pályán is jól teljesít, ha éppen zárt aszfaltcsíkon szeretnénk megkergetni.
Szinte hihetetlen, de a T-ROC R nemcsak ugyanannyi lóerővel bír, mint a Golf GTI Clubsport, de le is hagyja azt egy-egy piros lámpás rajtolásnál. A Launch Control segítségével ugyanis 4,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, s akár 250 km/h-val is képes repeszteni. Szép eredmény egy szabadidő-autótól. Persze, az R betű egyet jelent a Volkswagennél a teljesítménnyel, hagyományosan a legerősebb kiviteleket jelölik csak vele. Nem véletlen, hogy a 400 Nm mellé összkerék-hajtás, porgresszív kormányzás és Race üzemmód is jár, plusz néhány különleges optikai kiegészítő. Ezek közé tartoznak a tetőszéli spoilerek, a nagy légbeömlők, valamint a hátsó diffúzor is.
- Képgaléria
A szuperelegáns, mégis kellően dinamikus és erőteljes Arteon SB R 20 colos Estoril felniken rója a kilométereket, miközben négy kipufogóvég kürtöli világgá, hogy 320 tagú ménes tombol az összkerekes életmód-kombi gépházteteje alatt. A hatalmas légbeömlők ugyancsak a nyújtott és lapos karosszéria sportosságát hangsúlyozzák, naná, hiszen az Arteon SB R akár 270 km/h-s tempóval is képes száguldani a német autópályákon. Durva!
Ugyanilyen erős az aktuális Golf R, mely minden idők legerősebb széria Golfja. Az exkluzív stílusú lökhárítók, a hűtőrács tetején végigfutó kéken világító LED-szalag rögtön elárulja, hogy a valaha volt legerősebb széria TSI egysége dolgozik a négykerék-hajtású sportkompaktban. Az ültetett kasztni, a 19 colos, típus-specifikus könnyűfém felnik, az oldalsó szoknyák és a kék féknyergek ugyancsak erről árulkodnak. Az R-Performance Torque Vectoring rendszerrel ellátott 4MOTION nemcsak az első és a hátsó tengely között osztja el a turbófeltöltős aggregát nyomatékát, hanem a két hátsó kerék között is, ami hihetetlen mozgékonysággal ruházza fel a 320 lóerős Golfot. Ja, hát a Nürburgring Nordschleifén finomhangolták, s az amerikai verzió még Drift módot is kap.
Ehhez képest a Polo GTI 207 lóereje nem tűnik soknak, de könyörgök, az mégiscsak egy kiskocsi. Így a 2 literes TSI benzinmotornak csupán 1400 kilogrammot kell cipelnie… és ne felejtsük, a GTI Polóhoz is jár ültetett futómű, feszesebb csillapítás, valamint elektronikus differenciálzár (XDS). A 17 colos felnik mögött pedig piros féknyergek lapulnak, továbbá méhsejt mintázatú hűtőrács és dupla kipufogó árulkodik a Polo egyéniségéről.
Végül, de nem utolsósorban a Tiguan R-t is elvihetjük a körre, melyről a Volkswagen azt írja, hogy „amennyire stílusos, akkora élményt nyújt neked”. Elvileg amúgy városi SUV-nak született, ám a 320 lóerős csúcsteljesítménye messze túlmutat ezen. A közel 2 tonnás családi autó vezetője akár 250 km/h-val is tud száguldani, ilyenkor csak remélhetjük, hogy nem ülnek a fedélzeten gyerekek. Még jó, hogy a stílusos megjelenésű Tiguan R biztonsági csomagja teljes.
(X)
Teherlift
2024.09.11.
Meglátjuk, átmegy-e a szűrőn. Végtelenül irigylem a hozzászólót, hogy számára ez probléma. Biztos bennem van a hiba, hogy én olyanokon…
Bővebben
joe cocker
2024.09.10.
Semmi nem tartja vissza attól, hogy jóról írjon! Felháborító, hogy csak egy lift van, tényleg képtelenség így élni! Most komolyan,…
Bővebben
2 gyerekes család
2024.09.09.
De jó lenne inkább jóról írni, mint fordítva! A hetvenes években Svájcba disszidált, most már nyugdíjas házaspárral jöttünk össze ismerősöknél,…
Bővebben