Az esős, hideg idő ellenére is sokan voltak kíváncsiak a Concours idei felhozatalára. Közel ötven veterán autó és húsz motorkerékpár látható a Tagore sétányon, köztük Európában is ritkaságnak számító személy illetve versenyautók. A kedvencünk mégis egy hatvan éves Auto Union kupé műszerfalára felerősített váza volt, amelyben egy csokor gyöngyvirág díszelgett – jelképezve egyúttal a rendezvény hangulatát és szellemiségét.
A háromnapos program egy hagyományosnak mondható Győrből induló kergetőzéssel indult május 12-én, pénteken délután. Szombaton és vasárnap napközben bemutatták az autókat és tulajdonosaikat, a beszélgetéseket Bazsó Gábor Karotta vezette, ami garancia volt a szellemes, érdemi párbeszédre.
- Képgaléria
Az ötven gyönyörű vagy éppen meghökkentő oldtimer között ebben az évben is volt néhány igazi különlegesség, mint például egy BMW Formula-2-es versenyautó vagy az 1929-ben készült, az Egyesült Államok első sorozatgyártású fronthajtású autója a Cord L-29 Roadster. Felvonult a mai napig modern és futurisztikus Citroën DS, egy Lancia Delta Integrale, a típus 1988 és 1992 között nyolc FIA ralivilágbajnoki címet szerzett, öt gyártói címet és három versenyzői trófeát.
A Füred TV videója a díjkiosztóról.
A méregdrága brit sportkocsik, olasz gyöngyszemek és persze a nagy, klasszikus márkák mellett látható volt a motorkerékpárok Rolls-Royce-a, az 1927-ben gyártott Brought Superior SS100, de itt volt a magyar Pannónia T1 és a hozzá tartozó Duna oldalkocsi 1963-ból is. Az oldalkocsit egyébként csónaknak becézték, nem véletlenül, mert a Dunai Hajógyárban vízibuszok, csónakok, kajakok között készült, mi másból, mint alumíniumból.
A balatonfüredi Concours d’Elegance-on szinte a kezdetek óta egy öttagú zsűri szavazatai alapján osztják ki a díjakat, de a közönség is voksolhatott a számára legszebb veterán autóra. Az autók bírálatánál elsősorban a szépség, az esztétikai megjelenés a legfontosabb, nem véletlen, hogy a zsűriben a műszaki szakértők mellett művészettörténész és képzőművész is mindig helyet kap.
A Concours d’Elegance története egészen a 17. századi francia arisztokraták világához vezethető vissza, akik a nyári hétvégéken felvonultatták lovas kocsijukat Párizs parkjaiban. A ’20-as, ’30-as évek Magyarországán is közkedvelt eseményeknek számítottak az efféle mustrák, amelyeket először a Margitszigeten, majd a lóversenypályán rendeztek meg. Itt a „legelegánsabb pesti nők és autók” gyűltek össze, a hölgyek a rendezvényre külön ruhakölteményekkel készültek, az urak nemegyszer egyedi, különleges karosszériát rendeltek autójuknak. Időközben a technika ugyan fejlődött, a szándék marad, ezt a hagyományt folytatja a Balatonfüred Concours d’Elegance.
belső udvar
2024.11.12.
Szerintem nem betonszörny épül, az ezzel szemben van, de ez szubjektív. Lesz egy nyitott épület, üzletekkel, szerintem ez jó. Fűmaggal…
Bővebben
Krónikás
2024.11.11.
Teljes egészében egyetértek "belső udvarral". Egy újabb terület lesz rendezett. Ugyanakkor érthetetlen, hogy Füreden már olyan területeken is el lehet…
Bővebben
Belső udvar-hoz
2024.11.11.
Az, hogy ami eddig ott volt, vállalhatatlan, ronda és pusztulat volt, az igaz, viszont ez még nem jelenti azt, hogy…
Bővebben