Az esős, hideg idő ellenére is sokan voltak kíváncsiak a Concours idei felhozatalára. Közel ötven veterán autó és húsz motorkerékpár látható a Tagore sétányon, köztük Európában is ritkaságnak számító személy illetve versenyautók. A kedvencünk mégis egy hatvan éves Auto Union kupé műszerfalára felerősített váza volt, amelyben egy csokor gyöngyvirág díszelgett – jelképezve egyúttal a rendezvény hangulatát és szellemiségét.
A háromnapos program egy hagyományosnak mondható Győrből induló kergetőzéssel indult május 12-én, pénteken délután. Szombaton és vasárnap napközben bemutatták az autókat és tulajdonosaikat, a beszélgetéseket Bazsó Gábor Karotta vezette, ami garancia volt a szellemes, érdemi párbeszédre.
- Képgaléria
Az ötven gyönyörű vagy éppen meghökkentő oldtimer között ebben az évben is volt néhány igazi különlegesség, mint például egy BMW Formula-2-es versenyautó vagy az 1929-ben készült, az Egyesült Államok első sorozatgyártású fronthajtású autója a Cord L-29 Roadster. Felvonult a mai napig modern és futurisztikus Citroën DS, egy Lancia Delta Integrale, a típus 1988 és 1992 között nyolc FIA ralivilágbajnoki címet szerzett, öt gyártói címet és három versenyzői trófeát.
A Füred TV videója a díjkiosztóról.
A méregdrága brit sportkocsik, olasz gyöngyszemek és persze a nagy, klasszikus márkák mellett látható volt a motorkerékpárok Rolls-Royce-a, az 1927-ben gyártott Brought Superior SS100, de itt volt a magyar Pannónia T1 és a hozzá tartozó Duna oldalkocsi 1963-ból is. Az oldalkocsit egyébként csónaknak becézték, nem véletlenül, mert a Dunai Hajógyárban vízibuszok, csónakok, kajakok között készült, mi másból, mint alumíniumból.
A balatonfüredi Concours d’Elegance-on szinte a kezdetek óta egy öttagú zsűri szavazatai alapján osztják ki a díjakat, de a közönség is voksolhatott a számára legszebb veterán autóra. Az autók bírálatánál elsősorban a szépség, az esztétikai megjelenés a legfontosabb, nem véletlen, hogy a zsűriben a műszaki szakértők mellett művészettörténész és képzőművész is mindig helyet kap.
A Concours d’Elegance története egészen a 17. századi francia arisztokraták világához vezethető vissza, akik a nyári hétvégéken felvonultatták lovas kocsijukat Párizs parkjaiban. A ’20-as, ’30-as évek Magyarországán is közkedvelt eseményeknek számítottak az efféle mustrák, amelyeket először a Margitszigeten, majd a lóversenypályán rendeztek meg. Itt a „legelegánsabb pesti nők és autók” gyűltek össze, a hölgyek a rendezvényre külön ruhakölteményekkel készültek, az urak nemegyszer egyedi, különleges karosszériát rendeltek autójuknak. Időközben a technika ugyan fejlődött, a szándék marad, ezt a hagyományt folytatja a Balatonfüred Concours d’Elegance.
slam
2024.09.16.
Rendben, akkor gondolja így! Peace!
Bővebben
Szintén füredi
2024.09.15.
Válasz Dunántúli Szakmabelinek: megpróbálom úgy megfogalmazni, hogy segítsek is a "megfejtésben" és meg is jelenhessen. "Illetékesek" alatt két szóra gondoltam,…
Bővebben
egy füredi+13ezer
2024.09.15.
Tisztelt slam! Igaza van, nem vagyok 79 éves, csak dec. 8.án leszek az. Elnézést a pontatlanságért. Mások nevében sem fogalmaztam,…
Bővebben