A Balaton szinte Budapest kertje, a két brand összeköthető lenne, ezáltal nőne a Magyarországon töltött vendégéjszakák száma is – hangzott el az Országmárka 2.0 konferencián.
Hoffmann Henrik a Magyar Turisztikai Desztináció Menedzsment Szövetség elnökségi tagja a konferencián kiemelte: az ország turisztikai teljesítményének 25 százaléka a Balatonon keletkezik, ugyanakkor számos probléma akadályozza a régió egységes kezelését.
– A Balaton három megyéhez és statisztikai régióhoz tartozik, így nehezen alakítható ki egységes közlekedés, akadályok gátolják az egymásra épülő programok megszervezését. Vannak jól működő civil kezdeményezések, de infrastruktúrára van szükség és ezen lehet és kell is változtatni – vélekedett a turisztikai szövetség vezetőségi tagja.
Úgy vélte, hogy a Balaton versenyképes lehet más európai nagy tavakkal, sőt, akár tengerekkel is, például a helyben termelt és készített gasztronómiai termékeivel.
A konferencián elhangzott, hogy a Balaton jelenleg egy olyan turisztikai terület, amelyet személygépkocsi nélkül nagyon nehéz megközelíteni, és főleg körbejárni, az egymástól elszórtan rendezett programok látogatása autó nélkül nehézkes. Emiatt jelentős hazai és külföldi vendégtömeg esik ki a régió turisztikai életéből.
– Nincs integrált MÁV-Volán kereső, nincs integrált tarifarendszer. Bíztató, hogy jól halad a balatoni vasútvonal fejlesztése, a déli part legsűrűbb részén elkészült és ma már valóban 70 perc alatt le lehet érni vonattal a tóhoz. Ami azonban utána következik, az jelenleg nincs megoldva – mondta Vitézy Dávid közlekedési szakember, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója. Ezért fontos lenne, hogy a Balaton környékén tegyék egységessé a tömegközlekedést és szükség lenne egy közösségi kerékpárkölcsönző rendszerre is, valamint jól működő taxis és kisbuszos közlekedésre.
Lobenwein Norbert, a Nagyon Balaton egyik vezetője felidézte, hogy a 2007-ben Zamárdiban indult Balaton Sound fesztivál rengeteg turistát, fiatalt vonzott a Balatonhoz, ennek apropóján született meg az ötlet egy több helyi rendezvényt összefogó fesztiválsorozat létrehozására. Így született meg 2013-ban a Nagyon Balaton, amelyhez ma már mintegy harminc rendezvény tartozik, ezek külföldön is jó hírét viszik a Balaton régiónak.
– Nem volt olyan partner, aki ne fogadta volna tárt karokkal az összefogásra vonatkozó kezdeményezést, a gondolatot, hogy a Balaton másról is tud szólni, nem csak a retróról – mondta az Országmárka 2.0 című konferencián Lobenwein Norbert.
balatonfured.hu/MTI
Krónikás
2024.12.13.
Ismét lélek melegítő volt az iskolai kórusok karácsonyi hangversenye a Kongresszusi Központban. Köszönjük!
Bővebben
éljen a REALISTA pesszimizmus
2024.12.04.
Óvoda, belső udvar, körforgalom, 5csillagos szálló, új lakótelep, stb., egyremegy. Amit a k.u.k. időkben és talán 1950-ig építettek, az tetszett…
Bővebben
kekec
2024.11.28.
Szuper, hogy kijavítja a másik helyesírását. Imádom az ilyet. Bizony, rövid magánhangzóval írta a felemlegetett szót. De akkor miért írja…
Bővebben