Agora

Mi tekintettel vagyunk a személyiségi jogokra, elutasítjuk a gyűlöletkeltést, a rágalmazást. Kérjük, hozzászólásában tegyen így Ön is! Fenntartjuk a jogot mindazon hozzászólások visszautasítására is, amelyek valamilyen faj, vallás, kisebbség ellen uszítanak, illetve durva kifejezéseket vagy személyes adatokat tartalmaznak. A kulturáltan megfogalmazott, jobb esetben érvekkel alátámasztott kritikáknak helyet adunk, külön örülünk, ha mindezt nevével együtt vállalja a komment író. A vádaskodó, indulatos és személyeskedő hozzászólásokat azonban nem közöljük.

Válasz A Sétáló
Válasz visszavonása

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.

1 886 Hozzászólások
  1. Sziszi írta

    Egy-egy megjegyzést szeretnék tenni két témában. Az első, hogy szerencsés az a hozzászóló, akinek sikerült a Kisfaludy strandon padra leülnie. Én is megpróbáltam a fiammal, de minden padot a horgászok foglaltak el. Nem lehetne ez ellen tenni valamit? Hozzanak magukkal kisszéket, amin egész nap ücsöröghetnek és hagyják a padokat szabadon azoknak, akik egy kicsit szeretnének a parton megpihenni.
    A másik észrevételem a Séta utcai kereszteződés forgalomkorlátozásához: Nem gondoltam volna, hogy a budapesti megoldás, miszerint egy vödör festékkel megoldjuk a problémákat (lásd. kerékpár út kialakítása pl. a nagykörúton), ilyen gyorsan követésre talál. Ezt nem nevezném átgondolt megoldásnak.

  2. Zákonyi sétány írta

    Ha már az előző oldalakon szó volt egy vitatható közlekedés szervezésről, legyen szó egy igazán szükségszerű forgalomátszervezésről a Zákonyi sétányon! A Füred turisztikailag legforgalmasabb sétáló utcájára igazán ráférne a közlekedés előbb-utóbb elkerülhetetlen átszervezése, korszerűsítése. Azt a forgalomelterelést, amit megtettek a tavaly tavaszi COVID lezárások ill. az aug. 20.-i háromnapos hétvége alatt, azt a forgalmi rendet egész tavasztól-őszig tartó turista szezonban, vagy leginkább egész évben(!) alkalmazni kellene. Ezen időszakban lezárták a mélygarázstól a Blaha utca/Kerek Templomig az áthajtási lehetőséget (kivétel: buszok és célforgalom). Ez a megoldás egyből élhetővé tette, és a jövőben is azzá tenné a sétány egész területét, ahol megszűnne az autós “sétálás”, az autócsodák magamutogató felvonultatása, a motorosok “ki tud hangosabban végig menni” sokszor megbotránkoztató vetélkedése és a motorok leparkolása a gyalogosok részére épített helyeken és a Vitorlás téren. Minden korszerű, kulturált városban arra törekszenek, hogy kiszorítsák a forgalmat a frekventált belső területekről, és azt átadják a gyalogosok részére.

    1. Sétáló írta

      Maximálisan egyetértek és csatlakozom a javaslathoz, hozzátéve annyit, hogy a téli hónapokban ez azért nem aktuális, november elejétől február végéig engedném ott a forgalmat, ami ebben az időszakban amúgy is minimális.

  3. egy füredi autós írta

    71-es út-Séta utca. Ma arra jártam autóval. Leegyszerűsítve a dolgot az történt, hogy a 71-esen mindkét irányban a két sávot egy sávra szűkítették. Elképzeltem, hogy mi lesz ott nyáron, amikor mindkét sáv telítve van, és Arácsnál zöld lámpát kap a Csopak felől érkező autó-áradat. Egy sávra, vagyis a felére szűkül a dupla sávon ránk zúduló autó-tömeg továbbhaladási lehetősége. Hát, ha ez nem potenciális balesetveszély, akkor semmi. Olyan tolakodás-tülekedés lesz ott, hogy javasolom a füredi autóstársaknak: eszükbe ne jusson nyáron arrafelé hajtani, csak ha nagyon muszáj! Mindannyian ismerjük azokat, akik a később lezárásra kerülő sávon megelőzik a már átsorolt autókat, utána erőszakos módon benyomulnak a forgalomba, fékezésre kényszerítve a többieket. Van ilyen Veszprémben is, Székesfehérváron is, láthatjuk, miként “működik”. Én rossz ötletnek tartom ezt a sávlezárásos megoldást, de ez csak egyetlen vélemény. Nyilván vannak, akik másképp látják.

    1. világlátott írta

      Meg tudná valaki mondani, hogy ez az egész eszement dolog mire jó? van valami logikus magyarázat rá? gyorsítani kéne az autók áthaladását, nem lassítani! és pont most, amikor indul a föszezon! Nem találok rá szavakat! illetve amit találok, azt itt nem fogják közölni. Túl vagyok a 3 millió km-en, de ilyet azért ritkán láttam.

  4. másik füredi írta

    Sokan írnak és beszélnek arról, hogy a 71-es út és a Séta utca kereszteződése mennyire balesetveszélyes. Csak kérdezem: tulajdonképpen hány baleset is történt ott az elmúlt években? Van erről valami nyilvántartás? (Gondolom, igen.) Lehet, hogy nem vagyok elég tájékozott, de én ezekről nem hallottam, így fölmerül bennem a kérdés: valóban annyira balesetveszélyes az a kereszteződés, vagy csak elefántot csinálunk a bolhából. Hogy nagyobb figyelmet kíván az ott áthaladás, az nem vitás, de talán épp ezért jobban vigyáz ott mindenki. (Kivéve a közlekedési ragadozókat, de ők mindenütt előfordulnak.)

    1. Tények írta

      Füredi viszonylatban talán a nyári csúcsban veszélyes, bár aki nem lottón nyerte a jogsit és rendszeresen vezet, annak messze nem különleges közlekedési helyzet ez a kereszteződés. Persze minden javítás csak jó lehet.
      Én ma próbáltam ki. Északról igyekeztem átkelni a Kiserdő felé. Az a tapasztalatom, hogy a várakozási idő megduplázódott. Ez várható is volt, hiszen a 71-es áteresztőképességét felezték.

  5. Útelágazódás írta

    Még egyszer végigolvasva a cikket, kisvárosi arculat erősítése, több zöldterület kialakítása a cél. Végülis ha egy ponton lefojtanak egy 2×2 sávos utat 2×1 sávra, onnantól a többi részen jóformán értelmét veszti a 2×2 sáv, a két szélsőből lehet zöldterület.

    Ez így már szerintem támogatandó elgondolás, amennyiben a döntéshozóknak van alternatív megoldásuk a csúcsszezoni átmenő forgalomra.

    Jó lenne egy cikk arról is, hogy mi a többi lehetséges eleme a 71-est érintő intézkedéscsomagnak, mit értenek komplex átalakításon.

  6. Útelágazódás írta

    Új szabályok a veszélyes kereszteződésben cikknél jól elkapták az első képen a pillanatot, amint egy delikvens a balra kanyarodni tilos táblánál a 71-esről éppen balra kanyarodik a Séta utcára. Valószínűleg a számítógépes szimuláció nem számolt a közlekedési kultúrával.

    Ebbe a kereszteződésbe egyetlen normális megoldás létezik, egy jelzőlámpa. Szépen bele lehetne illeszteni egy zöldhullámba a főúton. Ha van egy tökös képviselő a városban, akkor ezt a zászlajára tűzhetné és végig vihetné.

    1. Rezignált füredi írta

      Tudja, hogy ezt a problémát már hányszor és hányan vetettük föl? Hogy legyen ott egy jelzőlámpa, ami a 71-en egy zöldhullámba illeszkedik bele? Láthatólag nem éri el a Hivatal ingerküszöbét. Vajon miért? Már személyesen is voltam bent ebben az ügyben pár éve, semmi érdeklődés. De fogadok bárkivel, hogyha egy új móló kéne egy új vitorláskikötőhöz, akkor a “kínai” tempónál gyorsabban kész lenne. Ez cinikusan hangzik, de inkább szomorú. Ennyire vagyunk “egyenlőek”. Kész.

      1. Bravo írta

        Az átalakítással a kívánt lassítás egyenlő lesz az araszoló, városunkba bepöfögő autósokkal. Ha ezzel szeretnénk elérni, hogy több időt töltsenek nálunk a turisták, sikerülni fog. A számítógépes szimuláció nem számol a sor elejére tolakodókkal, igaza van az előttem szólónak. Emberkísérlet, velünk, nekünk, itt élőknek.

        1. Gilmour írta

          Lehet hogy le kellene szokni az autózásról!

      2. egy ott lakó írta

        Én elég gyakran járok arra, de még soha nem láttam , hogy a Séta utcában torlódtak volna a járművek a 71-esre való kihajtás során. Persze, egy rendezvény esetén ez előfordulhat, de nem ez a jellemző. Ráadásul, aki felülről jön, a Vaszary utcán át elhajthat az arácsi lámpás kereszteződéshez. Az az érzésem, hogy a 71-esnek ezen a viszonylag rövid szakaszán túlzás lenne 3 lámpás kereszteződés, és, mint említettem, ezt a forgalom sem indokolja. Gondoljunk bele, hogy az arácsi lámpás kereszteződéstől a Séta utca alig több, mint 300 méter! Az, hogy egy-két idióta azt teszi, amit, az bárhol előfordulhat, hülyék mindenütt vannak.

        1. Útelágazódás írta

          Az autósok sokszor későn veszik észre a zebrát, vagy nem is érdekli őket, és ezért gyalogosan elég veszélyes itt az átkelés. Ezért kellett volna ide lámpa, nem a kikanyarodás miatt. Múlt héten is volt egy baleset, szerencére csak anyagi kár. Az egyik irányból mindkét sávban megállt egy-egy autó, hogy átengedje a gyalogosokat, az egyik mögött érkező azonban későn reagált és belecsúszott az előtte álló autóba.

          1. Névtelen írta

            Igy igaz. A fürediek tudják, hogy ott zebra van, viszont aki at akar haladni a városon, nem számít rá. Valamint a part felől jobbra kanyarodni sosem volt probléma. Ott leszűkíteni a 71-est 1 sávra rengeteg belecsúszós baleset lesz, ugyanis erre végképp tényleg senki nem számít. Lámpa kellene és összehangolni őket. Mind a hármat.

  7. Kiránduló írta

    Nyit minden, a Koloska völgy meg lezárva május 1-én. Nem kéne alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez és kinyitni a völgyet is?

  8. élvezd a napot írta

    Tájkép ma, szombat d.u., csodaszép időben a Kisfaludy strandon, szép a kilátás, ülök a padon, élvezem a semmittevést. 10m-re tőlem egy négyfős család, a gyerekek nem hagyják az anyjukat élni. Apuci pedig lehajtott fejjel nyomogatja szünet nélkül az okostelefon gombjait, legalább 3/4 óráig. Kérdés: ez már a vég? ha nem, mi jöhet még?

    1. Carpe Diem írta

      Ez még távolról sem a vég. Bár közelebb leszünk hozzá, ha majd lehajtott fejjel mind a négyen a telefonjukat nyomkodják. Mert milyen baromi jó dolog, ülni a csodás Balaton-parton és nyomkodni a telefont. És persze szelfit készíteni és szétküldeni mindenkinek, hogy itt vagyunk, halihó, irigykedjetek! – mert ez a lényeg. Hogy a másik irigykedjen. De annyi esze már nincs a páciensnek, hogy a telefont otthon is birizgálhatná, azzal sokkal olcsóbban kijönne. Vagy a pénz nem számít?

  9. Szkeptikus írta

    Kibújik a szög a zsákból! Ma már központilag (= országos tiszti főorvos, operatív törzs) is elkezdték pedzegetni, hogy “előfordulhat”, ismétlő oltás szükségeltetik majd (= harmadik oltás). Valamikor. Hamarosan. És ha a járvány szezonális lesz, valószínűleg minden évben oltani kell majd. Garantálom, hogy szezonális lesz!! Hatalmas üzlet ez, beindult a marketing! De mielőtt bárki is megkiabálna: én is beoltatom magam, az elsőt már meg is kaptam. Ráadásul keletit – nehogy valaki oltásellenesnek tituláljon, mint ahogy az a közmédiumokban naponta elhangzik.

    1. Rövidlátó borúlátó írta

      Nehogy valaki velem is esetleg kiabáljon: már megkaptam az első oltást, Szputnyik V-t, köszönöm szépen még élek, jól vagyok. (és még legalább 20 ismerősöm is) Már tavaly márc. óta rengeteg írást lehetett olvasni a neten (bármilyen világnyelven is) és sok pro-és kontra nyilatkozatot hallani azügyben, hogy honnan is jön ez a vírus, hogyan és miért szabadult ki, vagy mi céllal engedték útjára. Ezen el lehet vitatkozni a 22. századig. Viszont most már kibujt a szög a zsákból, egy tagadhatatlan TÉNY már itt van: az amit Ön itt leírt. Engedje meg, hogy tovább bontogassam a dolgot. A vírus már itt van, elérte a célját, a harmadik, negyedik, ötödik, stb. hullám már tiszta profitot hoz a gyártóknak, és ez volt a CÉL. És mi, a világ kormányai és lakosai fizetünk és fizetünk és lassan tönkremegyünk. Sajnos akik ezt a folyamatot irányítják, túl erősek, mindenkinek le kell előttük hajolni, akár bal, akár jobb térddel. (a vírus ugyanis nem válogat) Akinek ez nem elég, legyen szíves utánanézni, hogy a nyugati és a kínai gyógyszergyárak igazgatósági tanácsaiban kik ülnek, (orosz adatom nincs) és hogy hívják a szürke ködben elbújó részvényeseket, és nézzen utána ezen körök kapcsolatainak a multi cégek irányában. Meg fog lepődni, vagy nem? (ehhez elég angolul tudni) olvasni mostanában egy szenzációsnak ígérkező magyar-osztrák gyógyszerről, ha bejönne, szuper lenne, elvégre azért jobban ízlik a hazai termék, arról nem is beszélve, hogy a multik mekkorát buknának. (vagy ekkora naivság már bűn?) Bízom benne, hogy a fogalmazásom minden betűjében megfelel az ezen a platformon kötelező semlegességi szintnek.

      1. Szkeptikus írta

        Sajnos, igaza van. Bár gyanúm szerint a mi életünkben már nem fog kiderülni, hogy a vuhani víruskutató intézet hibázott-e, vagy tudatos akcióról van-e szó. Esetleg a vuhani piac a hibás a denevéreivel meg a tobzoskákkal. Ha tudatos akció volt, akkor nagy hiba történt, mert a fagyi visszanyal, s előre nem kalkulálható folyamatok indulnak illetve fognak indulni. Ha piaci vagy kutatóintézeti mulasztás történt, akkor meg azon érdemes elgondolkodni: miként terjedhetett el az egész glóbuszon ilyen villámgyorsan a járvány. Még magunkhoz térni sem volt időnk. Ennek természetesen egyértelműen a túlzott mobilitás az oka, ami ellen senki nem akar tenni semmit, sőt, tovább akarják fokozni. Nos, akkor számolni kell az ilyen és hasonló következményekkel! Hadd hozzak föl pusztán egyetlen példát! Ha valamelyik oligarcha-asszonyság a maga 50 kilós testsúlyával beül a böhömnagy terepjárójába, hogy átugorjon kis barátnőjéhez egy kis csevejre, akkor a saját testsúlyának 60-80-szorosát mozgatja meg ennek érdekében. (Pedig biciklivel is mehetne…) Ezt a luxust már nem bírja el a környezetünk.

  10. Kéki patak, hova rohansz? írta

    Már hosszú ideje és elég sokszor majdnem életveszélyes a Kéki patak völgyében a sétálás. Megépült ez a szép gyalogút, de a biciklisek miatt ilyen állapotok lettek. Vigyázat, a többség rendesen teker! de az a néhány, aki nem, az aztán kitesz magáért. A postától a vasútig mennek, mintha ez lenne a Giro d´Italia gyorsasági szakasza. Egy ismerősöm szerint 40-50km-el is. Egyszer az egyik elütött egy apukát, akinek a kezéből kirántotta magát egy kislány és az apja utánaugrott, a biciklis kerülni akart, de nem sikerült, az apuka elesett, szerencsére csak a térdén vérzett. A biciklis meg sem állt, csak megbillent és elrohant. Amúgy szinte egyik biciklis sem csönget, de nincs is mivel. Pedig tudomásom szerint kötelező a csengő. Mi lehet itt a megoldás? 20 m-ként bukkanók, ahol aki gyorsan megy, az fejreáll? 50m-ként radar? Slalomozásra kényszerítő, utólag odaépített kerítés? Majdnem minden nap ott sétálok, sok a babakocsis kismama, a sétáló kisgyerek, a gyenge hallású 60+X korosztály. Mit lehet itt tenni? kinek van jó ötlete? Hivatalos, kemény beavatkozás kéne? Teljesen kitiltani a bicikliseket? Fejre szerelhető visszapillantó tükör a gyalogosoknak? (füredi lakosoknak féláron?) Sajnos a legegyszerűbb, legolcsóbb és legjobb megoldás szóba sem jöhet (ezt itt más esetekben már sokszor megtárgyaltuk): legyünk udvariasak, figyelmesek, vigyázzunk a többiekre és viselkedjünk ember módjára. Ez ennyire nehéz???—sajnos lassan ugyanez vonatkozik az elektromos rollerekre is……..ez a sétaút egy szuper ötlet volt a “városatyák” részéről, aztán most ide jutottunk??

    1. másik füredi írta

      Akár tetszik, akár nem (természetesen nem!) ez benne van a levegőben. Aki sokat közlekedik – itt most a közutakra, az autókra gondolok – ugyanezt tapasztalhatja: tolakodás, nyomulás, erőszakos előzések, gyakran potenciális balesetveszély. Számtalan példát láthatunk-hallhatunk ezekről a különböző médiumokban. Természetesen a többség továbbra is szabályosan vezet, de van egy frusztrált réteg, aki nem bír magával. Képtelen eltűrni, hogy ha 40-es tábla van (pl. Csopak és Füred között a felső úton), azt valaki betartja – letolja az útról, villogtat, dudál, utána meg mutogat – épp ma is tapasztaltam a nevezett szakaszon. Mondom, ez sajnos benne van a levegőben, ideges a társadalom, túl sok a bizonytalanság (nem tudom, ilyet le szabad-e írni) és most itt van a nyakunkon a járvány is, ami még rátesz egy lapáttal. Márpedig ezt együtt kell végigcsinálnunk, nincs más alternatíva!

    2. Roast Pork írta

      Azt hiszem elöször is egyet tisztázni kellene. Ez egy bicikli utnak készült, miért akarjátok a kerékpárosokat kitiltani??

      1. precíziós emberke írta

        Roston sült disznóhúsnak. Senki sem akarja kitiltani a bringásokat,ez csak egy kérdés volt, kérdezni meg szabad. Most pedig tisztázzuk a tényállást. Hogy az út minek készült, ki tudja, szeretném látni a határozatot arról, hogy bicikliútnak készült. De maradjunk a tényeknél. 2021 ápr. 25.-én d.u. 5 órakor végighajtottam a Kéki patak kérdéses szakaszán és a következőket láttam. Föntről lefelé hajtva. Pacsirta u.-tól a Protiwinsky közig semmiféle tábla nincs a használatot illetően. Utána nagy földalatti szünet a Posta alatt lévő hídig. Onnan a Noszlopy u.-ig csak bicikliút tábla. Onnan a Közt. úton át a vasúti aluljáróig közös bicikli/gyalogos tábla. Aztán kis szünet. Aztán a Horváth M. úttól a 71-es útig újra közös biciklis/gyalogos tábla. Ennyi. Mindenki gondoljon, amit akar. Mindenesetre nem tudni miért lett az út kisebb szakasza csak a bicikliseknek szánva, ez örök rejtély marad. De ez még változhat.

    3. Névtelen írta

      Vélemény a “Kéki patak, hova rohansz?”-nak. Igaza van roast pork-nak inkább a biciklseknek kellene háborogni, mert a bicikli ut tele van gyalogosokkal, akik természetesen magyar szokás szerint telkes szélességben elfoglalják az utat. Nem képesek egy oldalon közlekedni, hogy a másiknak is legyen helye. Azt hiszem az iskolai tantervbe fel kellene venni egy oktatást, hogy másokra is figyelemmel kell lenni. Sajnos otthon erre a gyerekeket nem nevelik, a szülökröl vesznek példát akik önzök, arrogánsak. Természetesen tisztelet a kivételnek.

      1. precíziós emberke írta

        Az iskolai tantervben akkor azt is oktatni kéne, hogy szereljenek fel a biciklisek, csengőt, mert ez előírás és használják is. És nem a babakocsit toló kismamának kell vigyázni a biciklisekre, hanem fordítva. Volt szerencsém egy ázsiai nagyvárosban a következőt látni: vegyes használatú úton tolták a babakocsit, jött a biciklis, meglátta a kocsit, kb.20m-re leszállt a bicikliről és elnézést kért a zavarásért és szinte vigyázzban állt, amíg a
        kismama továbbment. Ilyen is van. (hogy ez hol volt? biztos ki fogják találni…..) és hogy ott se mindenki angyal? Igaz. De nagyon sok angyal van.

  11. m.e. írta

    Többszőr végig néztem az út felújításokról szóló filmet, de sehol nem láttam a Széchenyi utcában lévő járda felújítást! Pontosan nem tudom hány szám alatt, de majdnem szemben a Hotel Flamingóval! Jó 80-méteren hiányzik a járda és egyes részei elvannak kerítve úgy, hogy a 71- úton kell gyalogolni. Nem tegnap óta ilyen. Több mint egy éve. A város elég frekventált helyén van és nem szép látvány, arról nem beszélve, hogy nyáron igencsak akadályozza a gyalogos forgalmat. Lesz ebből valami az idén??

  12. csalodott germeringi írta

    Ma savanyuvizért voltam a Berzsenyi kutnál. Valaki itt pucolta meg a halait. A kifolyo tele van halpikellyel. Aki ezt tette nem gondolt arra, hogy ez a lebomlásával fertözést okozhat. Magyarok nagyon csalodott vagyok bennetek.

    1. Szkeptikus írta

      Na, ez azért túlzás! Kikérem magamnak minden magyar nevében – mivel meg lettünk szólítva -, hogy egyetlen bunkó miatt az ítélőszék elé legyünk ráncigálva. Óvatosan, kérem, az ilyen általánosításokkal, mert volt ebből már nagyon nagy baj a történelem során! Nem is egyszer!

      1. Tények írta

        Kedves Szkeptikus! A nagy felhorgadás csitultával, egy csendes sarokban magunkba nézhetnénk. Talán lenne értelme.

  13. Kiserdei ember írta

    Sétaút a Kiserdőben a 71-es főút – Séta utcai kereszteződéstől indulva a teniszpályákig . Ez korábban ún. hidegen tömörített murva burkolattal ellátott sétaút volt. Kényelmesen lehetett rajta sétálni, a babakocsit tolni, a kisgyerekeknek rollerezni , vagy akár biciklizni is (stb), ráadásul még a környezetbe is tökéletesen illeszkedett anélkül, hogy a gyanútlan sétálónak útja végeztével portalanítania kellett volna magát (gyerekeit, eszközeit stb.).
    Ám egy ideje ( kb. három-négy hét óta) azt tapasztaljuk, hogy a sétaút felületét felszórták apró,szinte porszerű murvával mintegy öt-hat cm vastagságban, mindenféle tömörítés nélkül. Így hát a murva mozog , porzik, helyenként csinos dombocskákat képez, másutt gödrök keletkeznek. A “sétaúton” történő átkelés nélkülözi a kellemes érzéseket, inkább a bosszús, dühös (?), értetlenkedő kérdéseket váltja ki.
    Talán ilyeneket: Miért kell a Kiserdőben porban úszó sétára kárhoztatni az oda betérőket? Kinek az ötlete volt ez a minden szakszerűséget nélkülöző megoldás? Ki volt a kivitelező? Ki volt, aki a kivitelezést jóváhagyta,elfogadta ( tehát fizetett érte a köz pénzéből?,Vagy egy kivitelezés során feleslegben maradt anyagmennyiséget egyszerűen itt valakik szétterítettek? stb. stb.).
    A másik megközelítés: Nagyjából ebben az időben fejeződött be ugyanennek az út teniszpályákhoz vezető közvetlen szakaszának bazalt kockakővel történő felújítása ( talán egy alsóörsi ( vagy felsőörsi?) cég kivitelezésében), ahol a kockakövek ágyazása többek szerint hasonló anyagba történt, mint az imént említett murva. ( Ennek kapcsán merült fel a kérdés, hogy vajon nem a megmaradt anyag került-e a sétaútra.).
    Nyilvánvaló, hogy a fentebb említett probléma megoldásért kiált – ezt az állapotot meg kell szüntetni!! ( Hogy ez miként állhatott elő, az másodlagos – de azért kérdés).
    Közérdekű a felvetett probléma, ennélfogva a válaszadásra – és intézkedésre- az illetékes aktor reakcióját várjuk.
    Más: Kiserdő, kiserdei játszótér.
    A Kiserdő kutyafuttatóvá , valamint az ebek emésztési végtermékének gondos gazdájuk megengedő közreműködésével történő ürítésének helyszínévé ( közkeletűen : ” kutyaszarató” ) vált. Ez a Kiserdő bármely pontjára, és sajnálatosan a játszótérre és annak közvetlen közelségére is igaz. Kutyák póráz nélkül , kutyák a játszótéri kerítéshez kikötve ( jó gazda vízről gondoskodik, kutya folyamatosan üvölt, nagydolgát(!) végzi ,gazdi valakivel cseveg) ; fekvőhintában két kamasz gyerek két kutyával együtt “játszóterezik”, stb; stb). Tiltó táblák, szabályok, erkölcsi ,morális normák mit sem érnek.
    Talán gyakoribb és valóban hatásos intézkedés ( ellenőrzés, figyelmeztetés, szankcionálás) az illetékes hatóság részéről felettébb kívánatos lenne .

    1. Sétáló írta

      Ön nem naiv egy kissé? Nem ezen a világon él, hogy ilyesmin bosszankodik? Még mindig nem tapasztalta meg a felelőtlenség, az önző érdekek és a korrupció mindent elsöprő áradását? Ha ezt az észrevételt tőlünk kissé nyugatabbra teszi, még megérteném… Persze, ahogy valaki itt korábban már megjegyezte, mindig a másik a hibás.

  14. Molnár írta

    Nagy szó lenne, ha végig lehet sétálni a parton a Kisfaludytól a Vitorlás térig. Ha ez megvalósul, akkor teljesen egyedi lehetőséget kínál Füred ekkora szabadonjárható partszakasszal. Még az sem baj, hogy szezonon kívül lesz ez, hiszen akkor mi helyiek jobban ki tudjuk használni 🙂 Remélem a Danubius szálloda is hozzájárul ehhez, mert nekik is van ott egy kicsi részük.

    1. sétáló írta

      Szezonon kívül most is bejárható az Annabella strandja is. De én úgy tapasztaltam, hogy szezonban a strandok zárása után kvázi parkként bejárható mindkét strand. Vagyis, az Esterházy és a Kisfaludy közti rész fejlesztésével a part tényleg bejárható lesz

  15. ANNA írta

    Húsvét hétfő, du. 13 óra. Tagore dugig. Megszámoltam, ötvenből kettő visel maszkot.
    Megjelenik két lovas rendőr, mindenki zsebben kotirászik, előkerülnek a maszkok. No comment

    1. m.e. írta

      Ezt tapasztaltam én is! Egy kérdés, a fagyizó világjárvány idején, élelmiszer bolt vagy gyógyszertár? Én beoltattam magam így talán kimaradok a negyedik hullámból, de az egészségügyi dolgozók nem maradnak ki akkor se, ha bevannak oltva! Mert a felelőtlen tömeget látva biztos vagyok benne lesz negyedik hullám!

    2. realista honpolgár írta

      Kedves Anna! Legalább nem csalódott. Hosszú ideje mindenhol ez van, mégis, mit remélt? hazánk népe hozta a megszokott formáját. No comment. (bocs, a rendőrökön volt szájmaszk?)

      1. Szkeptikus írta

        Realista Honpolgárhoz csatlakozom. Mégis, mire számítottunk? Természetesen a “jelenlévők” mindig kivételek! Vagy mégsem? Érdemes lenne ezen elgondolkozni, de őszintén! Hogy van az, hogy mindig a másik a hibás, sohasem én? – aztán mégis az van, amit mindnyájan tapasztalunk. Meg tudja ezt valaki magyarázni?

  16. Brokhorst írta

    Az a hir, hogy az Öreghegyi u. is fel lesz ujitva, de csak a Pacsirta utcátol. Az Arácsi – Pacsirta utca közti szakasz is megérett a felujitásra, az összes szennyvizakna le van süllyedve, hatalmas megrepedezett mélyedéssel van tele.

  17. Krónikás írta

    Örülünk az utak felújításának. Azért itt Arácson már nagyon várjuk a Hősök tere/Lóczy utca és az Orzovenszky utca közötti közlekedés rendezését. Legalább egy tájékoztatást a tervekről és időpontokról.

    1. Névtelen írta

      A Helyi Építésügyi Szabályzat foglalkozik egy új közlekedési kapcsolat kialakításával az Arácsi úttól déli irányban- érintve a Balassi u.-Orzovenszky utcai csomópontot – és kikötve a Lóczy Lajos utcára, mely a temető fölött épülne meg. A fejlesztés megvalósulása több magánterületet érint, mely jelentős anyagi terhet jelent a város önkormányzatának. Előrelépés, sajnos sem az idei, sem a jövő évben nem várható. Amennyiben felvetése egy konkrét területre vonatkozik, kérem, keressen meg!
      Hári Lenke
      önkormányzati képviselő

      1. Krónikás írta

        Kedves Alpolgármester Asszony! Köszönöm szíves válaszát. Akkor várunk.