Az uniós források elosztását nyomon követő szeptemberi adatok szerint az üdülőrégióban benyújtott pályázatok mintegy fele részesült támogatásban – hangzott el az ülésen. A forrásigény 442 milliárd forint volt, amelyből 322 milliárd forintnyi támogatást ítéltek meg, és 255 milliárd forintot már ki is fizettek. A forrásigények és a megítélt összeg közel háromnegyede, illetve a kifizetések több mint 70 százaléka a parti és partközeli településekhez köthető.
Rácz András környezetügyért felelős államtitkár arról tájékoztatott, hogy a Széchenyi 2020 program keretében eddig 50 milliárd forintnyi környezetvédelmi fejlesztési forrást hagytak jóvá a balatoni kiemelt üdülőkörzet pályázói számára.
A Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatóság területén a 2020-ig tartó fejlesztési ciklusban összesen 4,85 milliárd forint értékben valósulhatnak meg természetvédelmi célú fejlesztések uniós támogatással.
A Balaton-régiót érintő projektek között említette a Kis-Balaton látogatóközpont kialakítását, amely a tervek szerint 2019 április végéig valósul meg 950 millió forintból. Napirenden van a Tihanyi-félsziget élőhely-fejlesztése is jövő év május végéig 450 millió forintos támogatással. A Natura 2000-es területek bemutató hálózatának kialakítására 284,5 millió forint jut – hozott példákat az államtitkár.
Németh Zsolt, a Kerékpáros Magyarország Szövetség alelnöke a tanácskozáson arra hívta fel a figyelmet, hogy a Balatonnál addig nem lehet igazi kerékpárturizmus, ameddig az utaknak mindössze egyharmada biztonságos. Kifogásolta, hogy már két-három éve áll a terv, ami a balatoni kerékpárutak fejlesztéséről készült, és amelynek megvalósításától plusz 200-300 ezer vendégéjszakát reméltek.
Kollár József, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója a térség turizmusának alakulását jól mutató hajózási adatokról számolt be. Elmondása szerint szeptember végéig a kompon 12 százalékkal több kocsit, 9,7 százalékkal több személyt, és 9,3 százalékkal több kerékpárt szállítottak, mint egy évvel korábban. A személyhajózásban 5 százalékkal nőtt az utasok száma, a nem menetrendi hajózás iránti érdeklődés dinamikusan nő, idén 20 százalékos volt az emelkedés az elmúlt év hasonló időszakához képest.
füredi átlagnyug(nyög)díjas
2024.10.08.
Eszerint ha időpontra megyek Pestre, (novembertől, egészségügyi okokból, mert Veszprém egy rémálom, tegnap 2,5 órát próbáltam az Sztk-ban valamit elérni,…
Bővebben
Szerettem vonatozni
2024.10.05.
Én 4 óra 30 percig utaztam Balatonfüred Bp között. Székesfehérváron lekéstük a délipartról érkezö express vonatot és nem volt mozdony!…
Bővebben
Mert ha elindul a vonat...
2024.09.26.
Biztos nem Belgrádba ment a kérdéses járat... Akkor nem, hogy 32 percet késett volna, hanem 32 perccel előbb érkezett volna…
Bővebben