Új, éves állások megteremtése, a közlekedés fejlesztése, a Balaton törvény korlátozta beruházási lehetőségek szélesítése, a turizmus mellett egy másik megélhetési ág megtalálása – ezek a térség legfontosabb céljai, hangzott el a megye területfejlesztési koncepciójáról szóló megbeszélésen.
Jövő év áprilisáig valamennyi megyének ki kell dolgoznia saját területfejlesztési koncepcióját, az így összeállított országos fejlesztési stratégia alapján osztják majd szét a 2014-2020 közötti időszakra szóló uniós forrásokat. A Veszprém Megyei Önkormányzat egy szakmai kollégium felállításával nyáron meg is kezdte a program kidolgozását. November elején a kistérség képviselőinek részvételével partnerségi fórumot tartottak.
– A térségi terveknek összhangban kell lenniük az ezzel párhuzamosan készülő országos fejlesztési koncepcióval. A megye, a térség településeinek közös, általános céljait úgy kell megfogalmaznunk, hogy azokból aztán konkrét beruházások valósulhassanak meg. Ez a legfontosabb cél. Már javában zajlanak a tárgyalások, megkerestük a kamarákat. A gazdaság és a foglalkoztatás fejlesztése, a biztonságos kerékpározás feltételeinek biztosítása, a vízi közlekedés fejlesztése, a vallás turizmus erősítése, a marketing tevékenység, a turizmushoz és az oktatáshoz kapcsolódó kulturális programok támogatása – ezek az eddig megfogalmazott főbb célok – fogalmazott a polgármesterek és szakemberek részvételével rendezett füredi partnerségi fórumon dr. Imre László megyei főjegyző.
A főjegyző ismertetve az országos tervezés alapelveit hangsúlyozta, hogy Balatonfürednek, Zirc, Veszprém és Balatonalmádi járásokkal együtt kell majd kialakítania a koncepcióját.
Dr. Bóka István Balatonfüred polgármestere aggályait fejezte ki ezzel kapcsolatban mondván: Fürednek sokkal inkább Révfülöppel, Tapolcával, Szigligettel vannak közös pontjai és problémái mintsem az említett járásokkal.
– A balatoni térséget kiemelten, szerves egységként kell kezelni. Ez egy gazdasági, ökológiai egység, nagyon hasonló problémákkal. Az itt élők életminősége rendkívül fontos, hiszen a Balaton a nemzeti imázs része. Küzdünk a foglalkoztatási nehézségekkel, éves munkahelyekre lenne szükség. A szigorú Balaton-törvény miatt a tó körül csak korlátozottan valósulhattak meg beruházások, ami hátrányos helyzetbe sodorta a térséget. Muszáj a turizmus mellett egy másik megélhetési lehetőséget találni, mert látjuk, hogy önmagában ez már nem elég. Új intézményeket kell létesíteni, Füreden például szívesen látnánk a járási bíróságot. Létkérdés lenne a déli parthoz képest elmaradott közúti és vasúti közlekedés fejlesztése, a tó körüli kerékpárút komplex felújítása és persze fontos a kikötők, a strandok, a tó medrének kotrása, a gyógy-, borász-, horgász és vitorlás turizmus támogatása – vélekedett Bóka István. A polgármester kiemelte, hogy korrekt, hosszú távú hitelekre lenne szüksége a kis és középvállalkozásoknak ahhoz, hogy megvalósíthassák beruházásaikat és lendítsenek a térség gazdaságán.
A lassan elnéptelenedő kis településeken támogatni kellene a helyi termékek előállítását és értékesítését, ezzel is új munkalehetőségeket teremtve, sürgősen fejleszteni kell a térségbe vezető autópályát és gondoskodni a megfelelő csapadék elvezetésről is – hangzott még el a fórumon.
balatonfured.hu
füredi átlagnyug(nyög)díjas
2024.10.08.
Eszerint ha időpontra megyek Pestre, (novembertől, egészségügyi okokból, mert Veszprém egy rémálom, tegnap 2,5 órát próbáltam az Sztk-ban valamit elérni,…
Bővebben
Szerettem vonatozni
2024.10.05.
Én 4 óra 30 percig utaztam Balatonfüred Bp között. Székesfehérváron lekéstük a délipartról érkezö express vonatot és nem volt mozdony!…
Bővebben
Mert ha elindul a vonat...
2024.09.26.
Biztos nem Belgrádba ment a kérdéses járat... Akkor nem, hogy 32 percet késett volna, hanem 32 perccel előbb érkezett volna…
Bővebben